0

آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

تصویر پیدا نشد !
بازدید 29

آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

مجموعه: اخبار پزشکی

تاریخ انتشار : شنبه, 16 تیر 1403 12:37

چکیده : اکثر افراد به حدود شش الی هشت جلسه لیزر نیاز دارند. معمولاً بی خطر است، اما عوارض جانبی می تواند شامل سوختگی، اسکار یا تغییر رنگ دائمی پوست باشد.این عوارض با مراجعه به مراکز لیزر نامعتبر و همچنین دستگاه های قدیمی از رده خارج که با تیپ رنگ پوستی ایرانیان سازگار نیست بوجود بیاید. درحال حاضر با به وجود آمدن بیماری های واگیر داری همچون زگیل تناسلی استفاده از دستگاه هایی که سری شخصی ندارند و یا استفاده از دستگاه های تیتانیوم و دایود ژلی که بهداشتی نیستند ریسک بسیار پر خطری دارد.
 
لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟
لیزر موهای زائد روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن است.
افراد ممکن است خواهان درمان در زیر بغل، پشت یا ناحیه بیکینی خود باشند. دائمی نیست، اما نتایج بیشتر از اصلاح یا اپیلاسیون باقی می ماند. اکثر افراد به حدود شش الی هشت جلسه لیزر نیاز دارند. معمولاً بی خطر است، اما عوارض جانبی می تواند شامل سوختگی، اسکار یا تغییر رنگ دائمی پوست باشد.این عوارض با مراجعه به مراکز لیزر نامعتبر و همچنین دستگاه های قدیمی از رده خارج که با تیپ رنگ پوستی ایرانیان سازگار نیست بوجود بیاید.
 
درحال حاضر با به وجود آمدن بیماری های واگیر داری همچون زگیل تناسلی استفاده از دستگاه هایی که سری شخصی ندارند و یا استفاده از دستگاه های تیتانیوم و دایود ژلی که بهداشتی نیستند ریسک بسیار پر خطری دارد.
 
لیزر موهای زائد چیست؟
لیزر موهای زائد روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن شما است. این روش کاملا غیر تهاجمی است،. افراد می توانند از این روش درمان در هر قسمتی از بدن خود دریافت کنند، اما رایج ترین مناطق عبارتند از:
* صورت
 * زیر بغل 
* ناحیه بیکینی یا هر ناحیه ای که موهای ناحیه تناسلی رشد می کند 
* پاها 
* ساعد دست 
 

 
لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟
لیزر موهای زائد از فرآیندی به نام فتوترمولیز انتخابی استفاده می کند. گرمای لیزر سلول هایی را که رنگدانه (رنگ) زیادی دارند از بین می برد. از آنجایی که موهای تیره رنگدانه زیادی دارند، بیشترین گرما را جذب می کنند. مو گرما را به فولیکول های مو منتقل می کند و آنها را از بین می برد، بنابراین مو نمی تواند رشد کند.
 
یک فولیکول مو باید در مرحله آناژن یا رشد خود باشد تا این عمل انجام شود. فولیکول ها در زمان های مختلف در مراحل مختلف هستند، بنابراین بیشتر افراد به چندین جلسه لیزر درمانی نیاز دارند.
 
چه کسانی می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند؟
هر فردی که موهای زائد بدن داشته باشد می تواند لیزر موهای زائد را انجام دهد. این معمولا یک عمل زیبایی است. ممکن است ظاهر یا تصویر شما را بهبود بخشد. بسیاری از افراد نیز ترجیح می دهند که مرتباً اصلاح نکنند.
 
گاهی اوقات رشد موهای زائد بیش از اندازه ناشی از:
* هیرسوتیسم، زمانی که زنان در مناطقی که مردان معمولاً دارای مو هستند، موهای تیره یا ضخیم دارند.
 
* هایپرتریکوزیس، زمانی که مردان یا زنان موهای زائد در هر نقطه از بدن شان رشد می کند.
 
* این شرایط ممکن است از نتیجه موارد زیر باشد: 
* مصرف برخی داروها، از جمله استروئیدهای آنابولیک و قرص های ضد بارداری. 
* عدم تعادل هورمونی، به ویژه افزایش سطح تستوسترون یا آندروژن. 
* اختلالات ارثی، بیماری هایی که از طریق ژن ها از والدین به فرزندان منتقل می شوند. 
* سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS). 
* تومورهایی که هورمون تولید می کنند.
 
لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای ضخیم، تیره و پوست روشن دارند موثرتر است. تضاد بین رنگ پوست و رنگ مو باعث می شود موها گرما را راحت تر جذب کنند. ممکن است برای افرادی که پوست تیره یا موی بلوند، خاکستری، سفید یا قرمز دارند، به خوبی جواب ندهد.
 

 
چه کسانی نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند؟
قبل از انجام لیزر موهای زائد با پزشک متخصص پوست و مو صحبت کنید. ممکن است لازم باشد از این روش اجتناب کنید اگر:
* حامله هستید. 
* داروهای خاصی مانند درمان آکنه مصرف می کنید. 
* تبخال تناسلی (HSV-2) دارید یا مستعد ابتلا به تبخال هستید. 
* اسکارهای کلوئیدی (اسکار برجسته) داشته باشید. 
* سرطان پوست داشته یا از قبل داشته اید.
 
جزئیات رویه
چگونه باید برای لیزر موهای زائد آماده شوم؟
در هفته‌های منتهی به جلسه ی لیزر، از برنزه کردن و سولاریوم اجتناب کنید و تا حد امکان از نور خورشید دوری کنید. برنزه شدن پوست به طور طبیعی یا مصنوعی می‌تواند اثربخشی لیزر موهای زائد را کاهش دهد و منجر به عوارض جانبی شود.
یک تا دو روز قبل از درمان ناحیه ای را که لیزر می شود با ژیلت اصلاح کنید. پس از شروع درمان، از اپیلاسیون، موچین و کندن مو در نواحی تحت درمان خودداری کنید. قبل از شروع لیزر، پوست باید عاری از هرگونه لوسیون و کرم بوده و تمیز باشد.
برای افراد خیلی حساس به درد می توان از کرم بی حسی موضعی استفاده شود.
 

 
در طول لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟
لیزر موهای زائد شامل چندین مرحله است. اپراتور لیزر شما:
از ملحفه ی بهداشتی برای هر فرد استفاده می کند.
به شما عینک محافظ اشعه می دهد تا در طول لیزر استفاده کنید.
پوست شما را با لیزر درمان می کند.
لیزر شما ممکن است چند دقیقه یا تا یک ساعت طول بکشد. این بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان دارد. ممکن است سوزش مو را حس کنید. این طبیعی است و موها به دور از حرارت لیزر می سوزند. می توانید با مراجعه به مرکز لیزر موهای زائد معتبر که از تجهیزات پزشکی و دستگاه لیزر به روز استفاده می کنند از کولینگ ( هوای سرد) در هنگام لیزر برای کاهش درد و سوزش بهره مند شوید.
 
بعد از لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟
پوست شما ممکن است بعد از لیزر موهای زائد قرمز، متورم و کمی دردناک باشد. می توانید از کمپرس سرد در ناحیه تحت درمان استفاده کنید. ناحیه تحت درمان را در معرض نور طبیعی یا مصنوعی خورشید قرار ندهید. شما می توانید بلافاصله به فعالیت های عادی خود بازگردید.
 
خطرات / مزایا
آیا لیزر موهای زائد بی خطر است؟
لیزر موهای زائد معمولا برای اکثر افراد بی خطر و موثر است. فقط یک تکنسین و اپراتور لیزر مو های زائد با تجربه باید این روش را انجام دهد.
 
مزایای لیزر موهای زائد چیست؟
نتایج لیزر موهای زائد بیشتر از اصلاح، اپیلاسیون، موچین یا کندن دوام دارند.
 

 
لیزر موهای زائد سفید چگونه است؟
برخی از افراد موهای سفید زائد خود را با الکترولیز لیزر می کنند. الکترولیز از یک سیم نازک برای از بین بردن فولیکول های مو با جریان الکتریکی استفاده می کند. مزایای الکترولیز عبارتند از:
درمان های کمتر برای مو های سفید
درد کمتر در طول درمان برای مو های سفید
کاهش خطر رشد موهای درونی برای مو های سفید
 
اثرات لیزر موهای زائد چقدر طول می کشد؟
اکثر مردم بعد از اولین درمان بین 10 تا 25 درصد کاهش رشد مو را مشاهده می کنند. بعد از تمام جلسه های لیزرتان، ممکن است تا چندین ماه یا سال دیگر رشد مو نداشته باشید.
 
آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟
لیزر موهای زائد دائمی نیست. بعید است که درمان ها تمام موها را در مرحله رشدشان هدف قرار دهند. برخی از موها دوباره رشد می‌کنند، اما معمولاً روشن‌تر و نازک‌تر از قبل هستند.
 
بازیابی و چشم انداز
به چند جلسه لیزرموهای زائد نیاز خواهم داشت؟
شما احتمالاً به شش تا هشت جلسه لیزر موهای زائد نیاز خواهید داشت. جلسات معمولاً بین 4 تا 6 هفته فاصله دارند. این زمان به از بین رفتن موهای بیشتر در مراحل مختلف رشد کمک می کند.
 

 
توضیحات بیشتر
آیا می توانم لیزر موهای زائد را در خانه انجام دهم؟
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد را برای استفاده خانگی تایید می کند. بدون نظارت یک اپراتور لیزر با تجربه، خطر سوء استفاده یا آسیب افزایش می یابد. در صورت انجام لیزر موهای زائد در منزل از عینک های محافظ و با احتیاط بسیار استفاده کنید.
 
نتیجه:
لیزر موهای زائد یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد بدن است. گرمای لیزر موها و فولیکول های مو را از بین می برد. دائمی نیست، اما نتایج بیشتر از کندن، موچین یا اپیلاسیون دوام دارند. اکثر افراد به جلسه های متعدد نیاز دارند. فقط یک تکنسین با تجربه باید این روش را انجام دهد. پیشنهاد ما به شما برای لیزر کردن مو های زائد در اصفهان مرکز لیزر مو های زائد پارسی است که از بهترین مرکز لیزر های اصفهان می باشد.این کلینیک از به روز ترین تجهیزات لیزر مو های زائد با محیطی بهداشتی و تکنسین های مجرب حرفه ای آموزش دیده توسط پزشک متخصص پوست و مو و مهندس اپتیک و لیزر زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو خدمات لیزر را به بهترین نحو ارائه می دهند. درمانگاه تخصصی پوست و مو پارسی دارای چندین دستگاه الکس نابلکس 2023 کره ای همراه سوپر کولینگ باد سرد و همچنین دستگاه الکترولیز می باشد. دستگاه الکس نابلکس کره ای دارای سری شخصی و به صورت شاتی است و برای انواع تیپ پوستی مناسب است. پشتیبانی و نظرسنجی بعد از هر جلسه لیزر انجام می شود.
 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *