0

بررسی ایمنی و اثربخشی داروها قبل از ورود به بازار کشور

بررسی ایمنی و اثربخشی داروها قبل از ورود به بازار کشور
بازدید 44

به گزارش خبرگزاری مهر، ندا کاظمی نیا گفت: به منظور بررسی پروفایل ایمنی و اثربخشی برخی از فرآورده‌های دارویی، انجام مطالعات بالینی انسانی پیش از ورود به بازار برای شرکت‌های دارویی الزامی است که اداره مطالعات بالینی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل بر آن نظارت می‌کند.
وی اظهار کرد: در فرایند توسعه یک دارو مرحله انجام مطالعات بالینی یکی از حساس تربن، زمان‌برترین و پرهزینه‌ترین مراحل محسوب می‌شود که در تمام دنیا جهت اطمینان از اثربخشی و ایمنی فرآورده‌های دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کاظمی نیا افزود: مطالعات بالینی انسانی تحت نظارت اداره مطالعات بالینی و مراقبت‌های دارویی اداره کل دارو به طور عمده شامل کارآزمایی‌های بالینی فرآورده‌های دارویی از جمله واکسن‌ها، مونوکلونال آنتی‌بادی‌ها، فاکتورهای انعقادی، آنزیم‌ها، فرآورده‌های بافت، سلول و ژن‌درمانی و داروهای جدید است که متقاضی ثبت و ورود به بازار دارویی کشور هستند.
به گفته رئیس اداره مطالعات بالینی و مراقبت‌های دارویی سازمان غذا و دارو، این مطالعات انسانی پس از انجام و تأیید مستندات کیفی و پیش‌بالینی فرآورده‌ها جهت بررسی ایمنی و اثربخشی داروهای مذکور تولید داخل آغاز می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *