0

جشنواره «شمسا» با هدف پیوند طراحی‌های زیبا و هنری برگزار می‌شود

جشنواره «شمسا» با هدف پیوند طراحی‌های زیبا و هنری برگزار می‌شود
بازدید 24

به گزارش خبرنگار مهر، رؤیا حیدرزاده ظهر شنبه در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری شمسا (طراحی و دوخت لباس فاخر ایرانی اسلامی) که با حضور مسؤولان و فعالان حوزه مد و پوشاک برگزار شد، اظهار کرد: اولین جشنواره استانی شمسا با هدف ترویج پوشاک ایرانی اسلامی و تقویت فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در جامعه برگزار می‌شود.
رئیس بسیج زنان سپاه خراسان رضوی با اشاره به اینکه پوشش مساله مهم جامعه ماست، افزود: پوشاک نمادی از عقاید، باورها و ارزش‌های ماست.
وی با خاطرنشان کردن اینکه در فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی، پوشش به صورت خاص مورد توجه بوده است، افزود: در شرایط فعلی که با تهاجم فرهنگی مواجه هستیم و جامعه سلطه به دنبال تغییر ارزش هاست، لازم است اقداماتی جدی صورت گیرد.
حیدرزاده به هدف برگزاری جشنواره شمسا اشاره کرد و گفت: جشنواره شمسا با هدف پیوند طراحی‌های زیبا و هنری با تولید و عرضه پوشاک در جامعه، به دنبال تغییر در ذائقه بانوان ایرانی و تقویت ارزش‌های فرهنگی است.
رئیس بسیج زنان سپاه خراسان رضوی اظهار کرد: این جشنواره با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اداره کل فنی حرفه‌ای استان، اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، دانشگاه مهارتی علمی کاربردی الزهرا و سایر مجموعه‌ها برگزار می‌شود.
وی با خاطر نشان کردن اینکه هدف ما این است که پوشاک ایرانی اسلامی را در سبد خانواده‌های ایرانی قرار دهیم، افزود: جشنواره شمسا در دو بخش طراحی و کالکشن مادر و فرزندی برگزار خواهد شد.
حیدرزاده اظهار کرد: این رقابت در چهار سطح حرفه‌ای، عمومی، دانشجویی و دانش‌آموزی انجام می‌شود. در بازه زمانی دو ماهه، آموزش‌ها و استانداردسازی‌های لازم برای طراحان انجام می‌شود.
رئیس بسیج زنان سپاه خراسان رضوی با اشاره به اینکه تولیدات این جشنواره به جهش تولید در این حوزه کمک می‌کند، افزود: جشنواره شمسا اختصار شبکه مد سالم اسلامی ایرانی، تلاشی برای ارائه پوشاک مناسب با سلیقه و ارزش‌های فرهنگی جامعه است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *