0

با شرکت زنجیر‌ه‌ای دام طیور کوروش در حرکتی ملی همراه شوید

با شرکت زنجیر‌ه‌ای دام طیور کوروش در حرکتی ملی همراه شوید
بازدید 39

حضور شرکت “دام و طیور کوروش (KLP)” در بیست و سومین نمایشگاه طیور و صنایع وابسته – ایران پلکس (Iran Plex) جزو فرصت‌های این دوره از نمایشگاه برای صنعت دام و طیور کشور به شمار می‌رود. دومین روز “صادرات و توسعه پایدار” نام دارد و این در حالی است که صادرات محصولات پروتئینی و حتی نهاده دام و طیور پس از تبدیل به غذای با کیفیت دام و طیور جزو چشم‌اندازهای شرکت دام و طیور کوروش است. البته این ماموریت غیرممکنی نیست چون در راهبردهای کلان شرکت KLP دیده شده است که به شرکت برتر و پویا در عرصه تولید و توزیع گسترده محصولات پروتئینی تبدیل شود و تا کنون این شرکت حتی سریعتر از انتظار تعیین شده به اهداف خود دست یافته است. بنابراین انتظار می‌رود این ماموریت در آینده نزدیک محقق شود،‌ چون این شرکت در سال‌هایی که تعدادشان کمتر از انگشتان یک دست‌ است، به صدر قله تولید صنعت نزدیک شده.اگر همین روند صعودی و حرکت رو به جلو ادامه یابد دور از دسترس نیست که با مدیریت حلقه‌های تامین محصول و ایجاد زنجیره‌های یکپارچه در مناطق مختلف جغرافیایی که با مشارکت منصفانه و پایدار با پروش دهندگان و سایر تولیدکنندگان تمامی این اهداف محقق شود.البته شرکت دام و طیور کوروش در همین مدت کوتاه فعالیت علاوه بر سایر موفقیت‌ها،  در حدود نیمی از استان‌های کشور فعال است. اگر شرکای احتمالی آینده که هنوز وارد زنجیره‌ای نشده‌اند بدانند همراهیشان در این اقدام باعث چه تحول و اتفاقات خوبی در صنعت می‌شود لحظه‌ای تعلل نمی‌کنند.همه شما عزیزانی که به طریقی بالقوه و یا بالفعل بخشی از زنجیره دام و طیور کشور هستید، با رفتن صفحه مربوط به مشارکت در وبسایت شرکت دام و طیور کوروش می‌توانید در این موفقیت ملی مشارکت کنید‌.علیرضا پورقربان، مدیر زنجیره استان مازندران “شرکت دام و طیور کوروش (KLP)” مورد توجیه سرمایه‌گذاری در صنعت طیور می‌گوید: در این صنعت با توجه به افزایش بسیار بالای گوشت قرمز که باعث شده است قدرت خرید بسیاری از مردم برای این فرآورده پروتئینی پایین بیاید و درعین حال قیمت مرغ در حال حاضر قیمت نسبتا معتدلی است، مردم به سمت مرغ رجوع می‌کنند به همین خاطر سرمایه‌گذاری قابل توجیه است به دلیل اینکه قوت غالب و روزمره مردم است، زمینه صادراتش هم فراهم است تا به راحتی می‌توان به کشورهای اطراف صادرات شود. از طرفی با توجه به اینکه دوره پرورش مرغ نهایتا ۶۰ روزه است، همچنین دوره مصرف مرغ هم بسیار کوتاه است و تا ۷۲ ساعت از زمان کشتار هم مجاز به فروش مرغ هستیم و پس از آن انقضای آن شروع می‌شود و قابل مصرف نیست. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که سرمایه‌گذاری در صنعت طیور توجیه دارد. اما در‌عین حال باید تاکید کرد چگونگی پرورش، محل پرورش و شهر مورد نظر بسیار مهم است.

Your browser does not support the video tag.

دانلود

با این وجود وقتی حرف از سرمایه‌گذاری می‌شود، به ویژه سرمایه‌گذاری خرد بسیاری از مردم برای اینکه امنیت مالی سرمایه خود را تامین کنند، تصمیم می‌گیرند دارایی‌های خود را به ملک، طلا یا دلار تبدیل کنند، چون بر این باور هستند که شیوه‌های امن‌تری برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. اما کارشناسان بازار و به ویژه اقتصاددان این شیوه را به سود اقتصاد کلان کشور نمی‌دانند و بر پیسنهاد می‌دهند برای توسعه پایدار، سرمایه‌گذاری در تولید راه بهتری می‌دانند که یک بازی برد – برد است تا نه سرمایه‌گذاران متضرر شود و هم چرخ تولید بچرخد.مدیر زنجیره استان مازندران شرکت KLP در مورد میزان و نحوه سرمایه‌گذاری خرد نیز می‌گوید: سرمایه‌گذاری در صنعت طیور بسته به ظرفیت تولید دارد. مبلغ می‌تواند ۱۵، ۱۳ یا ۱۲ میلیارد تومان باشد و حتی در مبالغ کمتر حدود هفت، هشت میلیارد تومان هم می‌تواند سرمایه‌گذاری انجام داد. که این هم بسته به ظرفیت فارمی است که سرمایه‌گذاران می‌خواهند ایجاد کنند. بنابراین رقم‌های مختلفی را‌ می‌توان سرمایه‌گذاری کرد که بخشی از آن را هم می‌شود در قالب گرفتن وام احیا کرد. اما چون فرآیند سرمایه‌گذاری در صنعت طیور به خاطر نوسانات قیمت مرغ که دولت هم در آن نقش دارد، سرمایه‌گذاری پر ریسکی محسوب می‌شود و در وضعیت فعلی مرغ برای مرغداران کیلویی ۵۷ هزار تومان تمام می‌شود اما دولت اعلام کرده است کیلویی ۵۵ هزار تومان که در همین شرایط فعلی مرغدار کیلویی ۲۰۰۰ تومان ضرر می‌دهد. سرمایه‌گذاری برای یک مرغدار یا یک تولید کننده که اصلا خارج از صنعت طیور است نیار به بررسی دارد. در کلیت قضیه می‌خواهم بگویم، زمانی در تولید می‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم که هدف مشخصی داشته باشیم، به علاوه اینکه در آن صنعت بازار اشباع نشده باشد. بعضی از سرمایه‌گذاری‌های تولید که به نتیجه نمی‌رسد دلیلش اشباع بازار در آن زمینه است و سرمایه‌گذاری مجدد مفهوم پیدا نمی‌کند. پس قبل از هر گونه سرمایه‌گذاری باید  بازاریابی درستی از آن فعالیت در بازار اتفاق بیفتد. وقتی یک فعالیتی در بازار اشباع است و شرکت‌هایی که در حال حاضر با ۳۰ یا ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند سرمایه‌گذاری در آن بخش مفهوم پیدا نمی‌کند، اما در صنعت دام و طیور هنوز این ظرفیت اشباع نشده و ما از آن استقبال می‌کنیم.متن فوق توسط روابط عمومی شرکت زنجیره ای کوروش تهیه و در اختیار تحریریه سایت ITPNews قرار گرفته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *