0

حمایت از ساختارهای نوآوری و فناوری استان‌های کمتر برخوردار

حمایت از ساختارهای نوآوری و فناوری استان‌های کمتر برخوردار
بازدید 25

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ابراهیمی شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی استان اردبیل، اظهار کرد: در حوزه شرکت‌داری که یکی از وظایف سازمان است، خوب عمل نکردیم و ما سعی کردیم با تغییر مدیریت‌ها و روش‌ها برخی از شرکت‌های راکد را وارد چرخه تولید کرده و به درآمدزایی برسانیم.
وی تصریح کرد: طبق برنامه‌های راهبردی در سه سال آینده برخی از شرکت‌ها به استقلال مالی رسیده و هزینه خود را تأمین خواهند کرد که امیدواریم در چند سال آینده به سودآوری مناسب برسند.
رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه مراکز رشد و شرکت‌های فناور زیر مجموعه آنها می‌تواند منابع پول‌ساز باشند، گفت: این شرکت‌ها به شرطی به درآمدزایی خواهند رسید که با برنامه‌ریزی و منطق به صورت علمی و اقتصادی پیش بروند و ما نیز باید نگاه سرمایه‌گذاری به این شرکت‌ها داشته و از ظرفیت خوب شرکت‌ها استفاده بهینه بکنیم.
ابراهیمی واگذاری و اجاره بلند مدت اراضی و ابنیه‌ها را از برنامه‌های جدید این سازمان عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح در پارک البرز موفق بوده و در برخی از استان‌ها نیز در حال انجام این طرح هستیم.
وی با اشاره به اینکه مفهوم تجاری‌سازی به طور مطلوب در سازمان به کار گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: ما در مفهوم بازار و تأمین مالی و اقتصادی ورود نداشته‌ایم.
ابراهیمی نمایشگاه‌ها را یکی از ابزار تجاری‌سازی دانش دانست و اضافه کرد: برای استفاده بهینه و مطلوب از این ظرفیت به صورت یکپارچه و واحد در نمایشگاه‌ها حضور داریم و تا انتهای سال تقویم حضور در نمایشگاه‌ها تنظیم شده که برای حمایت در راستای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه آمادگی داریم.
رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی از آمادگی سازمان برای حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه واحد اردبیل و رفع مشکلات مالی و اعتباری خبر داد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *