0

سازندگان فیلم کوتاه مورد حمایت حوزه هنری قرار می‌گیرند

سازندگان فیلم کوتاه مورد حمایت حوزه هنری قرار می‌گیرند
بازدید 28

اردوان محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تولیدات در بخش فیلم کوتاه و مستند در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در سال جاری مستندی به نام «ناز بیگم» به کارگردانی فرشاد صالحی و به سفارش تاریخ شفاهی ادبیات پایدار در دست تهیه می‌باشد.
وی به مستند ارجنا نیز اشاره کرد و گفت: این مستند منتخب جشنواره سینما حقیقت بود که از آن رونمایی و اکران شد.
محمودیان ادامه داد: ارجنا فیلمی با موضوع طبیعت و حفظ محیط زیست، محصول مرکز مستند سوره است.
وی با اذعان بر اینکه مستند ارجنا، زندگی مردی ۸۴ ساله در مناطق چهارمحال و بختیاری را به تصویر می‌کشد بیان داشت: این مرد برای حفظ و نگهداری زیست بوم خود از خطراتی همچون آتش سوزی، نذر کرده از مراتع، جنگل‌ها و گونه‌های مختلف گیاهی نگهداری کند.
محمودیان خاطر نشان کرد: نام این اثر برگرفته از درخت ارجنا «بادام وحشی» است که گونه‌ای کم نظیر از درختان استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.
وی به دیگر اقدامات خود در حوزه هنری اشاره کرد و بیان داشت: ما یک برنامه پاتوق هفتگی داریم که دوشنبه‌ها ساعت ۴ بعد از ظهر فیلم‌های کوتاهی از انجمن سینما جوان و اثار تولید شده استان پخش و در مورد آن نقد و تحلیل صورت می‌گیرد.
راه اندازی باشگاه بلوط در حوزه هنری چهارمحال و بختیاری
محمودیان با اذعان بر اینکه امسال در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ یک باشگاه فیلم به نام بلوط راه اندازی می‌شود گفت: هدف باشگاه بلوط، تولید و ترویج فیلم مستند است که در فاز اول آن قرار است آموزش فیلم سازی با حضور اساتید استانی و خارج از استان و به صورت کشوری داده شود و بعد از آموزش‌های لازم هنرجو نیز جذب می‌کنند که در آینده بتوانند فیلم مستند کوتاه بسازند.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری با اذعان بر اینکه در یک فاز حرفه‌ای از فیلم سازان استان و طرح‌هایی که دارند حمایت می‌کنیم گفت: از مستندات و فیلم سازانی که هم سو با موازین حوزه هنری باشند حمایت می‌کنیم.
محمودیان با اشاره به اینکه یک سری موضوعات در جامعه وجود دارد که در حوزه هنری کار کردن روی آن ضروری است بیان داشت: خانواده، نقش زن در خانواده، محیط زیست و … از جمله موضوعات مهم و به روز جامعه می‌باشد که بهتر است روی آنها کار و فرهنگ سازی صورت گیرد.
وی یکی از معضلات اجتماعی در این استان که مردم را شاکی کرده مسئله خمیر مایه ناغان دانست و خاطر نشان کرد: یکی از فیلمسازان شهرستانی طرحی را برای کارخانه خمیر مایه ناغان ارائه کرد، در دستور کار حوزه هنری قرار گرفته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *