0

نقش آفرینان اصلی رویداد بزرگ اربعین مردم هستند

نقش آفرینان اصلی رویداد بزرگ اربعین مردم هستند
بازدید 29

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری صبح دوشنبه در جلسه ستاد اربعین و نشست با اعضای ستاد و مواکب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: برگزاری مراسم و راهپیمایی اربعین یک حرکت مردمی دینی سیاسی و نشان دهنده اقتدار شیعیان در جهان است و باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.
وی با بیان اینکه شهرستان رشت ۱۰ موکب برای خدمت رسانی به زوار اربعین برپا می‌کند، افزود: با توجه به نزدیک شدن به اربعین و آغاز مسافرت زائرین و برپایی مواکب، لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان نهایت همکاری و هماهنگی را در این خصوص داشته باشند.
فرماندار رشت با تاکید بر اینکه نقش‌آفرینی مردم و هیأت‌های مذهبی در این حماسه شیعی بی بدیل است، اضافه کرد: بهتر است برخی مواکب در مرز ایران و عراق مستقر شوند تا زائران قبل از ورود به عراق از خدمات بهره مند شوند.
عاشوری با تاکید بر اینکه نقش دولت به‌عنوان تسهیلگر و فراهم آورنده زیرساخت‌های مواکب حسینی است، گفت: قرار نیست دولت تصدی‌گری کند و بلکه صرفاً در کنار مردم به وظایف قانونی خود می‌پردازد و مهم‌ترین بخش رویداد بزرگ اربعین همین نقش‌آفرینی و حماسه سازی مردم است.
فرماندار رشت با بیان اینکه راهپیمایی پرشور اربعین، حرکتی معنوی و اعتقادی است که صحنه‌های بی نظیری از خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم و زائران امام حسین (ع) را به نمایش می‌گذارد، افزود: خدمت به زائران امام حسین (ع) توفیقی الهی است که نصیب افراد شده و باید از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *