0

صنعت توریسم در دشتی تقویت می‌شود/ تدوین طرح جامع توسعه گردشگری

صنعت توریسم در دشتی تقویت می‌شود/ تدوین طرح جامع توسعه گردشگری
بازدید 25

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- قاسم بازیاری: شهرستان دشتی دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه گردشگری است که باید برای استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی و طراحی ویژه‌ای انجام شود.
طرح جامع گردشگری یکی از نیازهای اساسی است تا بر این اساس توسعه زیرساخت‌ها و اجرای فعالیت‌ها به صورت هدفمند دنبال شده و نتیجه آن نیز توسعه کلی گردشگری در این شهرستان باشد.
تدوین طرح جامع گردشگری برای نخستین بار
رییس شورای اسلامی شهر خورموج در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: برای اولین بار در استان بوشهر، طرح توسعه گردشگری در شهرستان دشتی تدوین شد.
رضا رضایی با اشاره به برگزاری نشست بررسی طرح توسعه گردشگری اظهار کرد: در راستای توسعه گردشگری در شهر خورموج و شهرستان دشتی برای اولین بار در استان بوشهر طرح جامع گردشگری شهرستان تدوین شد.
وی افزود: این طرح در قالب برنامه راهبردی ۲۰ ساله شهر خورموج قرار گرفته و وظایف دستگاه‌های مختلف را مشخص می کند.
رییس شورای اسلامی شهر خورموج ادامه داد: این طرح پس از تصویب در شورای اسلامی شهر خورموج، برای تایید به فرمانداری شهرستان دشتی ارسال می‌شود.

توسعه گردشگری در شهرستان
شهردار خورموج نیز اظهار کرد: گردشگری یکی از مهمترین زمینه‌ها برای توسعه است که زمینه‌ساز اشتغال و درآمدزایی می‌شود و در این راستا اقدامات بسیار مهمی در دشتی و به ویژه خورموج انجام شده است.
محمد جواد کاشفی گفت: اقدامات شهرداری در سال‌های گذشته از جمله همایش گردشگری در دیماه ۱۴۰۰، تور گردشگری «دور خورموج بگردیم» در نوروز ۱۴۰۱ و … زمینه ساز تدوین این طرح شده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به اهتمام اعضای شورای اسلامی شهر خورموج و فرمانداری شهرستان دشتی این طرح به مرحله اجرا برسد و شاهد توسعه گردشگری در شهرستان دشتی باشیم.
تقویت زیرساخت‌ها
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان دشتی نیز گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان دشتی اعتبارات قابل توجهی در حوزه گردشگری از جمله منطقه گردشگری بنگه، عمارت شیرینه، و … مصوب شده که بخشی از آنها جذب شده و تخصیص یافته است.
رضا کشاورز توسعه گردشگری را در این شهرستان بسیار مهم دانست و تاکید کرد: در راستای توسعه گردشگری، اردوگاه دانش آموزی شهید فقیه احداث می‌شود.
تقویت دسترسی و بازاریابی و تبلیغات
مشاور طرح توسعه گردشگری در شهرستان دشتی گفت: طرح توسعه گردشگری در شهرستان دشتی برای نخستین بار در استان بوشهر تدوین شده است که نقش مهمی در توسعه گردشگری این شهرستان خواهد داشت.
خواجه اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها، تقویت اقامت و آثار تاریخی، تقویت دسترسی و بازاریابی و تبلیغات از برنامه های قرار گرفته در این طرح است.
امید است که با اجرایی شدن طرح جامع گردشگری در شهرستان دشتی شاهد تسریع در توسعه گردشگری شهرستان و بهره‌مندی بهتر و بیشتر از ظرفیت‌ها و استعدادهای گردشگری این شهرستان باشیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *