0

رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی پایبند به اصول اخلاق باشند

رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی پایبند به اصول اخلاق باشند
بازدید 22

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی عصر سه‌شنبه در کارگاه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی که با حضور فعالان رسانه‌ای استان اردبیل در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در عصر حاضر به هم ریختگی و در عین حال سرعت انتشار اخبار و رویدادها را شاهد هستیم که ضرورت دارد صحت و دقت اخبار در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: با برخط شدن فعالیت رسانه‌ای در شرایط کنونی دیگر هیچ‌گونه جای سرپوش گذاشتن به مسائل و موضوعات وجود ندارد و به صورت شفاف و روشن موضوعات و مسائل مطرح شده و مورد توجه فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه قرار می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل نیز شاهد فعالیت خوب رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی هستیم که هر چند در برخی از مسائل و موضوعات برخی ایرادات، اشکالات و آفت‌ها فعالیت‌های مؤثر در این بخش را تهدید می‌کند ولی در مجموع حرکت‌ها و فعالیت‌ها در این حوزه از سلامت و صحت بیشتری برخوردار است.
رجبی افزود: برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای و ارتقای توانمندی فضای مجازی بستری را فراهم می‌آورد تا فعالان این عرصه با نگاه بازتر و دید وسیع‌تر بتوانند در این بخش حضور پیدا کرده و زمینه حرکت‌های خوب و مؤثر را فراهم کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما نباید از آفت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی نیز غفلت کنیم بلکه ضرورت دارد با نگاهی درست و واقع‌بینانه در این بخش بتوانیم بر توانمندی‌ها و قابلیت‌ها افزوده و در کنار آن برخی تهدیدها را نیز از حوزه فعالیت خود دور کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی جهانی و کشورمان فعالیت‌های خبری در این عرصه بیشتر بر سرعت و دقت انتشار اخبار است که ضرورت دارد بر صحت و کیفیت اخبار تولید شده نیز توجه و دقت بیشتر شود.
به گزارش خبرنگار مهر، در این رویداد و کارگاه رسانه‌ای و فضای مجازی استاد محسن احمدی از اساتید رسانه موضوعات و مباحث جدید و مطرح شده را بیان و شرکت‌کنندگان در این کارگاه سعی کردند با طرح موضوعات و پرسش‌هایی در این زمینه بر علم و مهارت خود بیفزایند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *