0

موضوع استقلال پردیسان از قم با همکاری نمایندگان پیگیری خواهد شد

موضوع استقلال پردیسان از قم با همکاری نمایندگان پیگیری خواهد شد
بازدید 21

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین روانبخش در جلسه مشترک ائمه جماعات پردیسان و ستاد راهبری مساجد بیان کرد: هدف از خلقت، هدایت ما انسان ها با استفاده از اختیارمان است و به همین دلیل خداوند اولین انسانی را که خلق می کند پیامبر است.
وی گفت: مسجد، محور مدیریت محله باید باشد و در جوامع اسلامی ابتدا مسجد ساخته می شد و بعد شهر را می ساختند و لذا این الگو باید هم اکنون نیز رعایت شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در محله ای مسجد فعالی وجود داشته باشد می تواند آن محله و همچنین ایمان و فرهنگ مردم محله را آباد کند.
وی اظهار کرد: ابتدا باید مولفه های شهر اسلامی تعریف شده و بعد این مولفه به قانون تبدیل شود.
حجت الاسلام و المسلمین روانبخش گفت: در جامعه اسلامی نباید اینگونه باشد که ابتدا مجتمع مسکونی ساخته شده و بعد به فکر ساخت مسجد باشیم، نتیجه این موضوع این است که در شهرهای اسلامی پاساژ بزرگی ساخته می شود و بعد به فکر ایجاد فضایی برای نمازخانه می افتند و معمولا هم فضایی اختصاص داده می شود که مناسب نمازخانه نیست.
وی گفت: حضور یک عالم دینی در هر مسجد بسیار تاثیرگذار است و الحمدالله پردیسان امام جماعت های فعالی دارد و توانسته اند برای رفع مشکلات شهری اقدامات مناسبی انجام دهند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد جلسه مشترکی با حضور ریاست شورای شهر و مراکز و نهادهای مختلف شهر قم برگزار شود و در این جلسه مشکلات مساجد پردیسان مطرح و برای رفع آنها برنامه ریزی گردد.
وی در پایان به موضوع استقلال پردیسان از شهر قم اشاره و ابراز امیدواری کرد با همکاری نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی این موضوع پیگیری شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *