0

۱۲ هزار و ۳۳۳ متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن در استان همدان

۱۲ هزار و ۳۳۳ متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن در استان همدان
بازدید 22

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صارمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه تسهیلات به صورت سه بخش خود مالکی، روستایی و۹۹ ساله است افزود: ۸۱ هزار و ۳۲ واحد جمع سهمیه در قالب ۱۹ بانک به استان همدان ابلاغ شده است که از این تعداد تا به امروز ۶۰ هزار و ۹۵۹ واحد برای معرفی به بانک انجام شده است که می‌توان گفت تقریباً بیش از ۵۰ درصد این معرفی‌ها، توسط بانک‌ها انعقاد قرارداد شده و میزان آن ۳۲ هزار و ۷۲ واحد توسط بانک‌ها انجام شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: تسهیلات خود مالکی که از میزان ۵ هزار و ۳۳۸ واحد، حدوداً ۴ هزار و ۸۷ واحد انعقاد قرارداد انجام شده است.
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه در بخش تسهیلات ۹۹ ساله حمایتی ۲۹ هزار و ۱۳۹ واحد حدود ۱۲ هزار و ۲۴۴ مورد انعقاد قرارداد شده است افزود: تأمین مسکن در سه بخش گروه‌های کم درآمد، درآمد متوسط و با درآمد بالا در نظر گرفته شده است که برای دو گروه اول ۲۹ هزار و ۹۸۲ واحد است که تأمین زمین آنها صورت گرفته است.
وی از ۱۷ جلسه شورای مسکن اصلی در سطح استان انجام شده است خبر داد و خاطر نشان کرد: این تعداد جلسات نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است که حاصل زحمات شبانه‌روزی همکاران است.
صارمی عنوان کرد: سال قبل برای ساماندهی املاک و مستغلات ۴ هزار و۸۶۴ بازدید شده است که ۲۴۵ مشاور غیرمجاز شناسایی شد و ۱۸۷ مشاور املاکی از مجموع ۲ هزار و۶۸۸ پلمب شده است که ۱۱۰ هزار رکورد خانه‌های خالی در استان توسط کارگروه شناسایی و به سامانه راه و شهرسازی ارائه شد و برای مالکان خانه‌های پیامک ارسال شد درآمد حاصل از نظارت در این بخش بصورت نقش کنترلگری در افزایش قیمت اجاره‌بهای خانه در استان همدان را دارد.
وی در پایان گفت: حدود ۲۳۸ دوره کلاسهای آموزشی جهت ترویج مقررات ذهنی ساختمان در استان برگزار شده است که هدف اصلی این کلاس‌ها ترویج و رعایت مقررات ملی املاک حوزه نظام مهندسی بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *