0

ثبت‌نام هنرستان‌های هنرهای زیبا در لرستان تا مهرماه ادامه دارد

ثبت‌نام هنرستان‌های هنرهای زیبا در لرستان تا مهرماه ادامه دارد
بازدید 22

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا نیازی در سخنانی، اظهار داشت: هنرستان‌های هنرهای زیبا از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی در کشور محسوب می‌شوند که تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند.
وی هدف از تأسیس این مراکز آموزشی را تلاش برای اجرایی‌کردن ارتقا و توسعه آموزش‌ها در حوزه هنر عنوان کرد و در ادامه گفت: در راستای پرورش هنرمندان کاردان باید استعدادهای هنری دانش‌آموزان را از همان دوران کودکی و نوجوانی شناسایی کرده و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کاربردی جهت پرورش آن‌ها گام برداریم که با وجود هنرستان‌های هنرهای زیبا این مهم محقق خواهد شد.
معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، از وجود سه هنرستان هنرهای زیبا در لرستان خبر داد و با بیان اینکه این مراکز آموزشی در خرم‌آباد و بروجرد مستقر هستند، افزود: هم اکنون یک هنرستان ویژه پسران در بروجرد و دو هنرستان دختران و پسران در خرم‎آباد در زمینه آموزش هنر فعال هستند و در حال حاضر نیز ثبت‌نام برای سال تحصیلی جدید از اواخر خرداد آغاز و تا اول مهر ادامه دارد.
نیازی با اشاره به اینکه در هنرستان پسرانه خرم‌آباد ۱۰۳ دانش‌آموز در حال تحصیل هستند، ادامه داد: این افراد در رشته‌های گرافیک، موسیقی و نمایش تحصیل می‌کنند.
وی از اضافه‌شدن دو رشته انیمیشن و سینما برای سال تحصیلی جدید به رشته‌های این هنرستان خبر داد و گفت: تمام افراد علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این رشته‌های تخصصی فرهنگی – هنری می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و ادامه تحصیل دهند.
معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با یادآوری اینکه امسال ۲۴ نفر خروجی پایه دوازدهم داشتیم و از سال قبل ۷۹ دانش‌آموز باقی‌مانده است، اضافه کرد: هم اکنون نیز ثبت‌نام در پنج رشته هنری گرافیک، موسیقی، نمایش، انیمیشن و سینما در دست اجرا است و ادامه دارد.
نیازی در ادامه تعداد دانش‌آموزان هنرستان هنرهای زیبای بروجرد را ۸۵ نفر اعلام کرد و گفت: هر ساله به طور معمول حدود ۲۰ دانش‎آموز برای ثبت‌نام در این مرکز آموزشی ثبت‌نام می‌کنند.
وی به درخشش دانش‌آموزان این هنرستان در مسابقات فرهنگی – هنری متعدد استانی اشاره کرد و گفت: سالیانه شاهد کسب رتبه‌های زیادی از توانمندی این دانش‎آموزان هستیم و تنها طی سال گذشته دانش‌آموزان ما موفق به کسب هشت مقام شدند.
معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، افزود: ثبت‌نام در هنرستان هنرهای زیبای دخترانه خرم‌آباد نیز در حال انجام است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *