دندان‌هایی سفید و زیبا بدون دردسر: بررسی هزینه‌های بلیچینگ

بررسی هزینه‌های بلیچینگ

یکی از تاثیر‌گذار‌ترین اعضای چهره در زیبایی هر فرد، وجود دندان‌های مرتب، سفید و زیبا است.

در واقع، دندان‌های ردیف و سفید رنگ لبخند شما را زیبا‌تر می‌کنند و هنگام گفتگو، نمای زیبایی از صورت شما به اشتراک می‌گذارد. این موضوع در عصر حاضر ا‌نقدر اهمیت پیدا کرده است که در حوزه دندان‌پزشکی شاهد روش‌های مختلف سفید و مرتب شدن دندان هستیم. در این به بررسی یکی از این روش‌ها تحت عنوان بلیچینگ و بررسی هزینه بلیچینگ دندان می‌پردازیم.

بلیچینگ چیست؟

بلیچینگ دندان، فرایندی است که طی آن رنگ دندان تا چند درجه تغییر می‌کند و لک‌های ظاهری آن رفع می‌شود. این روش که به طور قابل توجهی ظاهر شما را زیبا می‌کند و اعتماد به نفستان را افزایش می‌دهد، این روز‌ها به دلیل داشتن جلو طبیعی، عدم آسیب به بافت اصلی دندان و بهبود کلی چهره مورد استقبال اقشار مختلف جامعه قرار می‌گیرد.

انواع روش‌های بلیچینگ دندان

به طور کلی بلیچینگ در مطب به صورت تخصصی و در خانه به روشی نیمه عمومی قابل انجام است. بدیهی است که نتیجه حاصل از بلیچینگ پیش دندان‌پزشک، در مدت زمان کوتاه‌تری قابل مشاهده است و مصرف مواد بهتر و دانش کافی در این روش، ایجاد عوارض احتمالی مانند واکنش‌های آلرژیک را به حداقل می‌رساند.

بلیچینگ دندان در کلینیک دندان‌پزشکی

بلیچینگ دندان در دندان‌پزشکی توسط نیروی‌ کار متخصص با مواد باکیفیت و شیمیایی در بازه زمانی کوتاه انجام می‌شود. معمولا برای این کار به ۳ تا ۴ جلسه مراجعه به دندان‌پزشکی در بازه زمانی تقریبا یک ساعته نیاز دارید.

هزینه بلیچینگ دندان بسته به نیاز مشتری، درجه تغییر رنگ دندان، میزان تجربه دندان‌پزشک، تعداد دندان‌های انتخابی و نوع مواد بستگی دارد. به همین منظور، قبل از انجام کامل بلیچینگ، میزان حساسیت دندان‌های هر شخص نسبت به مواد شیمیایی برای بررسی میزان ماندگاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بلیچینگ دندان در کلینیک دندان‌پزشکی

بلیچینگ دندان در خانه

بلیچینگ دندان در خانه به این معنی نیست که بدون نیاز به دندان‌پزشک بتوانید رنگ طبیعی و درخشان را به دندان‌هایتان بیافزایید.

در واقع طبق این روش، زیر نظر دندا‌ن‌پزشک و در خانه، ماده‌ای مخصوص را در قالب دندان اختصاصی و پلاستیکی که توسط متخصص و متناسب با فک شما طراحی شده است، استفاده می‌کنید.

استفاده از بلیچینگ دندان در خانه، نیازمند بازه استفاده در بازه یک تا سه هفته‌ای با ساعات زمانی مختلف است. این زمان متناسب با وضعیت دندان و رنگ درخواستی مد نظر شخص، برنامه ریزی می‌شود.

همانطور که معلوم هست، هزینه بلیچینگ دندان به روش خانگی نسبت به مطب دندا‌پزشکی مقرون به صرفه است اما صبر و حوصله بیش‌تری تا رسیدن به نتیجه را می‌طلبد.

تاثیر برند مواد بلیچینگ بر قیمت

یکی از مهم‌ترین عوامل در ماندگاری بلیچینگ، مواد مورد استفاده است. بدیهی است که افزایش کیفیت این مواد، منجر به نگه‌داری راحت‌تر و حفظ یک دستی، رنگ طبیعی و دوام آن در زمان طولانی مدت می‌شود. این مواد بر حسب ترکیبات به کار رفته و محل تولید، دارای قیمت متفاوتی هستند. در صورتی که به دنبال کاهش هزینه‌ بلیچینگ دندان هستید، می‌توانید مواد رده متوسط را انتخاب کنید.

هزینه بلیچینگ دندان در شهر‌های مختلف ایران

همانطور که معلوم است هزینه درمان بلیچینگ دندان در پایتخت و کلان شهر‌های ایران نسبت به شهر‌های کوچک، بیش‌تر است. البته بخشی از این افزایش قیمت، حاصل میزان تخصص، تجربه کاری و مولفه‌هایی مانند موقعیت جغرافیایی کلینیک و هزینه‌های جانبی آن است. بنابراین، نمی‌توان قیمت دقیقی برای هزینه بلیچینگ دندان در شهر‌های مختلف ارائه داد، چرا که این هزینه حاصل ترکیب چندین مولفه موثر در قیمت است.

برای مشاهده هزینه بلیچینگ دندان در تهران می توانید به سایت دکترتو کیلینیک مراجعه کنید.

مزایا و معایب بلیچینگ دندان

سفید کردن دندان در دندان‌پزشکی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. واضح است که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی را در پی دارد. البته در حالت کلی، کفه ترازو مزایا در روش بلیچینگ نسبت به سایر روش‌های تغییر رنگ و طرح دندان، سنگین‌تر است. از طرفی، هزینه بلیچینگ دندان نسبت به سایر روش‌ها، بهینه‌تر به حساب می‌آید.

مزایای بلیچینگ دندان

_ انتخاب مواد مناسب و مراجعه به پزشک متخصص به شما کمک می‌کند تا بر خلاف سایر روش‌ها، دندان‌هایی با رنگ طبیعی اما یک دست را به واسطه بلیچینگ کسب کنید.

مزایا و معایب بلیچینگ دندان

_ هزینه بلیچینگ دندان نسبت به سایر روش‌ها مانند لمینت و کامپوزیت بسیار مقرون به صرفه‌تر است. ضمنا نوع مواد و غلظت به کار رفته روی دندان هزینه را دستخوش تغییر قرار می‌دهد.

_ انجام کامل بلیچینگ در صورت عدم بروز حساسیت یا التهاب، به 3 یا 4 جلسه مراجعه به دندان‌پزشک نیاز دارد. این موضوع که روند سفید کردن دندان را تسریع می‌بخشد، برای افرادی که تمایل دارند زودتر به نتیجه برسند، مناسب است.

معایب بلیچینگ دندان

_ پس از انجام بلیچینگ ممکن است شاهد بروز حساسیت یا التهابات جزئی در ناحیه فک و لثه خود باشید. البته التهابات نام برده معمولا با استفاده مستمر از خمیر دندان مخصوص رفع می‌شوند.

_ بلیچینگ قادر است تا ۷۰ درصد لکه‌های روی دندان را پوشش دهد. ۳۰ درصد باقی‌مانده که معمولا نتیجه استفاده از دارو و قطره‌هایی مانند تتراسایکلین است توسط بلیچینگ پوشش داده نمی‌شوند.

_ ماندگاری بلیچینگ همیشگی نیست. درست است که با مراقب‌های ویژه، عمر این ماندگاری افزایش می‌یابد اما باز هم پس از مدتی نیاز به تمدید مجدد آن است.

_ در برخی موارد بلیچینگ دندان‌های حساس، خساراتی مانند آسیب به بافت مینای دندان را به همراه دارد. برای جلوگیری از بروز این مشکل به دکتر متخصص مراجعه کنید.

آیا بیمه هزینه بلیچینگ دندان را پوشش می‌دهد؟

قبل از پاسخ به این سوال لازم است بدانید که بیمه صرفا آن دسته از خدمات درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد که در سلامت بدن تاثیر گذار باشند. بنابراین، اگر عدم انجام یک خدمت، خطراتی برای سلامتی بدن به همراه بیاورد بیمه هزینه آن را به شما پرداخت می‌کند. این موضوع در حالی است که بلیچینگ دندان در حوزه خدمات زیبایی قرار دارد و با هدف زیبا‌ کردن چهره انجام می‌شود. به همین منظور هزینه بلیچینگ دندان تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

یافتن دندان‌پزشک متخصص بلیچینگ با قیمت مناسب

یافتن پزشک متخصص که در عین انجام اصولی و درست کار خود، هزینه مناسبی دریافت کند تنها از طریق بررسی وبسایت کلینیک‌های درمانی مانند دکتر‌تو امکان پذیر است. در این انتخاب رضایت مراجعه کنندگان، هزینه کلی درمان، مهارت و تجربه دندان پزشک را مورد بررسی قرار دهید.

نتیجه گیری

دندان به عنوان یکی از عناصر موثر در زیبایی چهره و اعتماد به نفس افراد، باید مولفه‌هایی نظیر ردیف بودن و رنگ مطلوب را به همراه داشته باشند. بلیچینگ، یکی از روش‌های سفید کردن دندان است که علاوه بر تغییر رنگ دندان، آسیبی به دندان‌ها وارد نمی‌کند و از بروز خسارات نظیر پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

بلیچینگ در خانه و در مطب دندان‌پزشکی قابل انجام است. هزینه بلیچینگ دندان توسط دندان‌پزشک نسبت به خانه بیش‌تر است. اما در مقابل نتیجه مورد نظر را در مدت زمان کم‌تری ایجاد می‌کند. ضمنا توجه داشته باشید که ماندگاری بلیچینگ همیشگی نیست و به تمدید نیاز دارد.

منبع هزینه بلیچینگ دندان:

دکترتو کلینیک

منبع: doctoreto.com
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=54640

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مهتاب خالدی گفت:

    نکات بلیچینگ دندان رو خیلی خوب و ساده توضیح دادید مرسی از دکترتو عزیز بابت مطالب مفیدش

    1. iranmedicalinfo گفت:

      خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده مهتاب جان