0

هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد

هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد
بازدید 19

مجید کوهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به پیش یابی های هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی خبر داد و اظهار کرد: این پدیده جوی از ظهر جمعه ۲۶ مرداد آغاز و تا ظهر شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت.
وی نوع مخاطره این پدیده جوی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: وزش تندباد موقتی، بارش باران و باران ریزه گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق، احتمال رخداد تگرگ در مناطق مستعد استان، رخداد مه توأم با کاهش دید افقی و پایین آمدن کف ابر بویژه در نواحی منتهی به استان گیلان و کاهش دمای هوا در این دو روز دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل منطقه اثر این پدیده را تمام مناطق استان اردبیل ذکر کرد و گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال آبگرفتگی معابر شهری، احتمال اصابت صاعقه به ویژه در مناطق کوهپایه ای و دامنه کوه‌ها و احتمال اختلال موقتی در عملیات‌های پروازی فرودگاه‌های استان وجود دارد.
کوهی با توصیه به شهروندان در خصوص رعایت هشدارهای هواشناسی بیان کرد: اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، استحکام سازه‌های موقتی، اجتناب از صعود به ارتفاعات استان و احتیاط در فعالیت‌های طبیعت گردی مهم و ضروری است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *