0

سیاست راهبردی قوه قضاییه بهره‌گیری از فناوری های نوین است

سیاست راهبردی قوه قضاییه بهره‌گیری از فناوری های نوین است
بازدید 21

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید جزایی در جریان سفر یک روزه به شهرستان خمین و در حاشیه بازدید از شعب دادسرا و دادگاه دادگستری این حوزه قضائی اظهار کرد: شاخص‌های عملکردی از جمله تکریم ارباب رجوع، رفع اطاله دادرسی، مدت زمان رسیدگی، اوقات دادرسی، صلح و سازش و میزان موجودی‌ها با توجه به حجم ورودی پرونده به این دادگستری، نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده و رضایتمندی نسبی حاصل شده که امید است با برنامه ریزی مناسب، شاهد ارتقا سطح عملکردها تا پایان سال جاری باشیم.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تأکید ویژه و سیاست راهبردی قوه قضائیه، هوشمند سازی و استفاده از فناوری‌های نوین و بهره مندی از سامانه‌های الکترونیکی در بحث انتخاب کارشناس در پرونده‌های قضائی، مزایده‌ها و استعلامات است که این مهم در حوزه قضائی باید دنبال شود.
حجت الاسلام جزایی افزود: برای ارائه خدمات قضائی بهتر به مردم و ایجاد فضای مناسب به منظور فعالیت قضات و کارکنان ضروری است عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید دادگستری شهرستان خمین با شتاب بیشتری دنبال شود و انتظار است معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی در این راستا اهتمام لازم را داشته باشند.
وی همچنین رعایت حفظ حقوق شهروندی را امری مهم و ضروری دانست و گفت: مسؤولان قضائی شهرستان به طور مستمر این موضوع را مد نظر قرار داده و جهت بازرسی از مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها و بازدید از شورای حل اختلاف شهرستان مبادرت داشته باشند و گزارش‌های لازم را به هیأت بازرسی حقوق شهروندی دادگستری استان مرکزی ارائه دهند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به موضوع حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری تأکید کرد: قضات دادگاه حتماً در آرا خود به موضوع آرا جایگزین حبس توجه داشته باشند و از تمام ظرفیت‌های قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین جزایی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های دستگاه قضائی، صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال است و برای حفظ و دفاع از حقوق مردم و بیت المال با قاطعیت با زمین خواری، ویژه خواری و رانت خواری باید برخورد قانونی شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *