0

مقابله با مصرف مواد مخدر نیازمند همکاری همگانی است

مقابله با مصرف مواد مخدر نیازمند همکاری همگانی است
بازدید 19

مهدی نقدی در حاشیه بازدید از یک کمپ ترک اعتیاد طی گفت و گو با خبرنگار مهر با قدردانی از افرادی که دلسوزانه در این حوزه فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: لازم است بیماران از ابتدا تا انتها به درستی و با برنامه ریزی مناسب تحت حمایت قرار بگیرند و از هر اقدامی که به فرایند ترک آنها و بازگشتن به شرایط عادی کمک می‌کند دریغ نشود.
فرماندار شفت بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین تقویت اراده بیماران در بازگشت دوباره به جامعه و عدم استفاده از مواد مخدر تاکید کرد و افزود: گسترش آگاهی در مبارزه با مصرف مواد مخدر نیازمند همکاری همگانی است.
وی ادامه داد: امروزه یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات جامعه، گرایش برخی جوانان به سمت مواد مخدر است و به همین دلیل پیشگیری و آگاه سازی جامعه نسبت به آثار پدیده شوم اعتیاد و همچنین آگاهی بخشی به خانواده در برخورد با این معضل از اهمیت بالایی برخوردار است.
نقدی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی اصلی‌ترین راهکار برای مقابله با شیوع مصرف مواد مخدر است گفت: در بحث فرهنگ سازی و آموزش مقابله با معضل شوم اعتیاد باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه گروه‌های مرجع، ائمه جمعه و جماعات، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد.
وی بیان کرد: خانواده‌ها می‌تواند در زمینه آگاه سازی و در مسیر مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه نقش پررنگ و تعیین کننده‌ای ایفا کنند و تجربه ثابت کرده که هرگاه مردم وارد عرصه شده‌اند نتایج و خروجی مثبت و امیدوار کننده‌ای هم در پی داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *