0

۲۷۰۰ هکتار آبیاری نوین در اردبیل اجرا شده است

۲۷۰۰ هکتار آبیاری نوین در اردبیل اجرا شده است
بازدید 21

به گزارش خبرنگار مهر، نوبخت اژدری عصر چهارشنبه در سلسله نشست‌های خبری روایت تحول در اردبیل و در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهره گیری از سیستم‌های نوین آبیاری تا ۴۰ درصد صرفه جوئی منابع آب را به همراه داشته و به افزایش تولید در سطح کمک می‌کند.
وی نیاز آبی استان را در بخش کشاورزی ۲.۳۲ دهم میلیون مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: برای افزای بهره وری در این بخش ۴ هزار و ۲۴۴ هکتار اراضی استان نیز برای بهره مندی از سیستم نوین آبیاری در مرحله مطالعه و بررسی قرار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: برای اجرایی شدن این طرح‌ها ۱۰۸ میلیارد تومان منابع از محل فنی – اعتباری نیاز است تا بتوان این طرح‌ها را به سرانجام رساند.
اژدری تصریح کرد: همزمان با هفته دولت ۲۷ طرح بخش کشاورزی اعم از عمرانی، اقتصادی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.
وی پروژه‌های حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنعت دام و طیور، منابع طبیعی، آبخیزداری، عشایر و آب و خاک یادآور شد و بیان کرد: برای بهره برداری از این طرح‌ها و اشتغال یک هزار و ۲۶۴ نفری ۹۷.۵ میلیارد تومان منابع در قالب تسهیلات بانکی تأمین شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تغییرات اقلیمی و شرایط خشکسالی با کاهش بارندگی‌ها تا ۲۵۷ میلیمتر گفت: در این شرایط سخت ما نیازمند تحول در بخش تولید و بهره برداری از حوزه‌های مختلف کشاورزی هستیم.
اژدری با اشاره به آخرین وضعیت سدهای معیشتی و خاکی در بخش کشاورزی ادامه داد: ۲۵ سد معیشتی در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده بود و در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم ۱۳ سد معیشتی و خاکی عمدتاً معطل مانده از سال‌های گذشته تکمیل و افتتاح شد.
وی اضافه کرد: برای تکمیل این سدها ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد تا ذخیره سازی ۸ دهم میلیون مترمکعب آب را در این سدها با هدف افزایش تولید و تأمین امنیت غذایی شاهد باشیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *