0

لباس مشکی محرم مردانه؛ انواع پیرهن و تی شرت محرم

لباس مشکی محرم مردانه؛ انواع پیرهن و تی شرت محرم
بازدید 16

در روزهای عزاداری محرم و صفر لباس محرم مردانه یک از اصلی‌ترین لباس‌ها محسوب می‌شود. برای شرکت در مراسم‌های عزاداری این ماه باید لباس‌های مناسبی بپوشید. در این مقاله، درباره‌ی بهترین لباس‌ها برای شرکت در مراسم‌های این روزها و روش‌های استایل با آن‌ها می‌خوانید.

فهرست محتوا
مهم‌ترین ویژگی‌های لباس محرم مردانه
انواع مدل لباس مشکی محرم مردانه
نکات مهم استایل با لباس محرم مردانه

مهم‌ترین ویژگی‌های لباس محرم مردانه
برای انتخاب بهترین لباس‌ها برای ماه محرم و صفر باید ویژگی‌های آن‌ها را بدانید. با انتخاب و خرید لباس‌های مناسب این ماه می‌توانید برای خود یک کمد لباس مخصوص این ماه درست کنید و هر روز با استفاده از لباس‌های این کمد استایل‌های متنوع و مناسب این ماه داشته باشید. در ادامه، با مهم‌ترین ویژگی‌های لباس محرم مردانه آشنا می‌شوید.
برای خرید انواع پیراهن مردانه مشکی و تی‌شرت مردانه مشکی در دیجی کالا بر روی لینک کلیک کنید.

پیراهن آستین بلند مردانه ابراف مدل آدرین ADTA01 رنگ مشکی

۴۰۰,۰۰۰

۲۸۸,۰۰۰

تومان

پیراهن آستین کوتاه مردانه مدل مراکشی کد MAS_TT276

۷۰۰,۰۰۰

۴۵۵,۰۰۰

تومان

خرید انواع پیراهن
مشاهده همه

انتخاب رنگ مناسب
بهترین رنگ برای لباس محرم مردانه مشکی یا رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای است. این لباس‌ها برای شرکت‌ در مراسم و دسته‌های عزاداری بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شوند. در مراسم‌های ختم و عزاداری عادی معمولا لباسی می‌پوشید که نشانه‌ی درک شما از این مناسبت غم‌انگیز است. مراسم عزاداری ماه محرم هم از این قاعده مستثنی نیست.
اگر به مراسمی رسمی‌تر دعوت شده‌اید، بهتر است از یکی از مدل‌های پیراهن مردانه‌ی مشکی و حتی در صورت لزوم، کت و شلوار استفاده کنید. در مقابل، اگر به یک مراسم ساده‌تر می‌روید یا قصد شرکت در دسته‌های عزاداری عاشورا و تاسوعا را دارید، تی‌شرت یا لباس‌های غیررسمی با رنگ تیره و مشکی مناسب به نظر می‌رسد.
پیراهن آستین بلند مردانه ابراف مدل آدرین ADTA01 رنگ مشکی ۲۸ % ۴۰۰,۰۰۰ ۲۸۸,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
خنک و قابل تنفس بودن
مشکی و سایر رنگ‌های تیره خواه ناخواه نور خورشید را به خود جذب می‌کنند و باعث عرق کردن شما می‌شوند. اگر این لباس‌ها را در ماه‌های گرم سال بپوشید هم اوضاع بدتر خواهد شد. بنابراین، بهتر است لباس محرم مردانه که انتخاب می‌کنید از جنس پارچه‌ای خنک و قابل تنفس باشد. به این ترتیب، هم میزان تعریق شما کاهش می‌یابد و هم مجبور نیستید از ادکلن و عطر بیشتر برای پوشاندن بوی نامطبوع استفاده کنید. لباس‌هایی با پارچه‌های خنک و قابل تنفس تابستانی مانند پارچه‌های نخی، لی کاغذی، کرپ تابستانی، لینن و کتان می‌توانند به شما کمک کنند تا هم در مراسم‌های عزاداری طولانی‌تر تابستانی خنک بمانید و هم استایل مناسب ماه محرم را داشته باشید.
پیراهن آستین کوتاه مردانه مدل ۱۹۸۶۳۱رنگ مشکی ۵ % ۴۲۸,۰۰۰ ۴۰۶,۶۰۰ تومان مشاهده و خرید
اندازه‌‌ی مناسب
اگر می‌خواهید بهترین لباس محرم مردانه را خریداری کنید، باید قبل از هر چیزی از اندازه بودن آن مطمئن شوید. لباس شما نباید بسیار تنگ یا بسیار گشاد و دست‌وپاگیر باشد. اگر به صورت حضوری از فروشگاهی خرید می‌کنید، حتما لباس را قبل از خرید بپوشید تا از اندازه بودن آن مطمئن شوید. در صورت خرید آنلاین هم حتما پیش از ثبت سفارش، جدول اندازه‌های لباس را با دقت بررسی کنید. هر فروشگاه آنلاین پوشاک یک جدول اندازه‌ی لباس مختص به خود دارد که به شما در انتخاب بهترین و متناسب‌ترین لباس برای روزهای محرم و صفر کمک می‌کند. این جدول را با اندازه‌های لباس‌ خود تطبیق دهید و بعد سفارش خود را ثبت کنید.

پیراهن مردانه نگین کد YA-20351 رنگ مشکی ۱۵ % ۶۹۹,۰۰۰ ۵۹۴,۱۵۰ تومان مشاهده و خرید
هماهنگی لباس با اکسسوری‌ها
لباسی که برای ماه محرم و صفر تهیه می‌کنید را می‌توانید با اکسسوری‌های مختلفی مانند کمربند ست کنید. دقت داشته باشید که لباس محرم مردانه شما کاملا هماهنگ با اکسسوری‌ها باشد. استفاده از اکسسوری‌های مناسب برای این ماه و ست کردن آن‌ها با لباس‌ها به شما این امکان را می‌دهد که استایل‌های بسیار متنوعی برای خود ایجاد کنید و همیشه از دیگران متمایز باشید.
پیراهن مردانه نوید مدل TET-DAK کد ۲۰۲۹۵ رنگ مشکی ۶۹۹,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
انواع مدل لباس مشکی محرم مردانه
برای خرید لباس محرم مردانه باید علاوه بر ویژگی‌های این لباس، مدل‌های رایج آن را بشناسید. درست است که می‌خواهید در نهایت خوش‌استایل و خاص به نظر برسید اما نباید این خاص بودن شما را وادار به پوشیدن لباس‌های نامناسب برای این ماه و عزاداری‌های آن کند. بنابراین، پیش از انتخاب لباس‌های محرم و صفر، باید با مدل‌های رایج آن آشنا شوید. به طور کلی، برای محرم و صفر یا شرکت در مراسم‌های مناسبتی این ماه دو نوع لباس پوشیده می‌شود: پیراهن و تی شرت. هر یک از این دو نوع لباس‌ هم مدل‌های مختلفی دارند. در ادامه، با این مدل‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

پیراهن آستین کوتاه مردانه ایزی دو مدل دیاکو رنگ مشکی ۱۶ % ۶۹۰,۰۰۰ ۵۷۹,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
انواع مدل پیراهن مردانه محرم
اولین دسته از لباس‌های مخصوص ماه محرم که حالت رسمی‌تری دارند، پیراهن‌های مردانه هستند. این پیراهن‌ها بسته به مدل و جنسی که دارند ممکن است مدل‌های مختلفی داشته باشند.
پیراهن مردانه‌ی مشکی
اولین و رایج‌ترین مدل لباس مشکی محرم مردانه پیراهن مردانه مشکی است. این پیراهن برای روزهای محرمی که می‌خواهید ظاهر رسمی‌تری داشته باشید یا شرکت در مراسم‌های عزاداری که حالت رسمی‌تری دارند مناسب است. این پیراهن را می‌توانید با کت و شلوار رسمی، شلوارهای به رنگ‌های تیره مانند مشکی، خاکستری یا سرمه‌ای بپوشید. استفاده از شلوارهایی با رنگ خنثی مانند خاکستری به شما کمک می‌کند تا هم لباس محرم مردانه مناسبی بپوشید و هم کمی از گرمای تابستان در امان بمانید. برای داشتن استایلی شیک‌تر و رسمی‌تر هم می‌توانید از کفش‌های رسمی مردانه با رنگ‌های تیره استفاده کنید. دقت داشته باشید که رنگ و مدل این کفش‌ها باید متناسب با رنگ لباس‌های شما باشد.
پیراهن آستین بلند مردانه ایزی دو مدل زانیار رنگ مشکی ۱۳ % ۶۹۰,۰۰۰ ۵۹۹,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پیراهن مشکی محرم یقه دیپلمات
این مدل لباس مشکی محرم مردانه کمی غیررسمی‌تر و راحت‌تر است. یقه‌ی این لباس مانند یقه‌ی پیراهن‌های مردانه رسمی به آن حالت کمتر رسمی می‌دهد. بنابراین، می‌توانید این لباس را با هر مدل شلوار، کفش یا اکسسوری ست کنید. این یقه راحت‌تر از یقه‌ی پیراهن‌های مردانه معمولی می‌ایستد و برای مواقعی که عجله دارید یا فرصت کافی برای مرتب کردن یقه ندارید، بهترین گزینه است.

پیراهن مشکی آستین کوتاه مردانه
با وجود گرمای تابستان، شرکت کردن در مراسم‌های عزاداری فضای باز و ایستادن در مکان‌هایی که نور خورشید مستقیم به آن‌ها می‌تابد، کار دشواری است. بااین‌حال، اگر در این مواقع یک لباس محرم مردانه که خنک‌تر است بپوشید، راحت‌تر خواهید بود. اگر قصد دارید برای شرکت در دسته‌های عزاداری از خانه خارج شوید، بهتر است یک پیراهن مشکی آستین کوتاه بپوشید. این مدل لباس مشکی محرم مردانه دردسرهای پیراهن‌های مردانه برای استایل و راحتی را ندارد و می‌توانید آن را تقریبا با هر لباس دیگر یا اکسسوری ست کنید.
تی شرت آستین کوتاه مردانه مدل محرم امام حسین (ع) کد ۰۴۲۶ رنگ مشکی ۴۵۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پیراهن آستین بلند مردانه‌ی طرح‌دار
یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید به عنوان لباس محرم مردانه به آن فکر کنید، پیراهن‌های طرح‌دار است. پیراهن‌هایی با طرح‌های راه راه یا چهارخانه هم استایل شما را متمایز می‌کنند و هم نوعی پیراهن مناسب برای شرکت در مراسم‌ها و دسته‌های عزاداری محسوب می‌شوند.
پیراهن آستین بلند مردانه نگین مدل دیپلمات رنگ مشکی مشاهده کالا
انواع مدل تی شرت مردانه محرم
برای داشتن استایلی روزمره و راحت تی‌شرت‌های مشکی بپوشید. تی شرت مشکی مردانه هم تنوع بسیاری دارد و هم در مقایسه با پیراهن‌های مردانه خنک‌تر و راحت‌تر است.

تی‌شرت طرح‌دار مردانه برای محرم
یکی از گزینه‌هایی که برای انتخاب لباس محرم مردانه دارید، تی‌شرت‌هایی با طرح‌های چاپی و سایر تی‌شرت‌های طرح‌دار است. تی‌شرت‌ با طرح چاپی معمولا با نوشته‌ها یا طرح‌هایی که مضامین مذهبی و مناسبتی دارند، تزئین می‌شوند. پوشیدن این تی‌شرت‌ها کار شما را برای انتخاب استایل مناسب ماه محرم و صفر ساده می‌کند. شما می‌توانید این تی‌شرت‌ها را همراه با شلوارهای کتان، جین و سایر مدل‌های شلوار مردانه با رنگ‌های تیره بپوشید. دقت کنید که جنس این شلوارها از پارچه‌های خنک تابستانی باشد تا استایل شما راحت‌تر شود. همراه با این لباس‌ها می‌توانید کفش‌های اسپرت مشکی هم بپوشید تا استایلتان تکمیل شود.
پیراهن مردانه چترفیروزه مدل چهارگره چاپی کد ۲ مشاهده کالا
تی‌شرت ساده‌ی مشکی
اگر ماه محرم در روزهای خنک‌تر سال باشد، می‌توانید از لباس‌هایی مانند کاپشن چرم مردانه‌ی مشکی یا هودی مردانه‌ی مشکی هم استفاده کنید. در این صورت، یک تی‌شرت ساده‌ی مشکی از جنس پارچه‌های قابل تنفس بهترین گزینه خواهد بود.

مدل‌ها و روش‌های استایل با لباس مشکی محرم

تی‌شرت یقه‌دار
تی‌شرت‌های یقه‌دار حالت نیمه‌رسمی دارند و می‌توانید آن‌ها را برای مواقعی که قصد شرکت در مراسم‌های عزاداری دارید بپوشید. این تی‌شرت‌ها شبیه به پیراهن‌های مردانه‌ی آستین کوتاه هستند اما یقه‌ی آن‌ها تنوع بیشتری دارد و معمولا طرح‌های مناسبتی برای روزهای محرم و صفر هم دارند. این تی‌شرت‌ها را هم می‌توانید برای داشتن یک استایل اسپرت مردانه در محرم و صفر امتحان کنید.

نکات مهم استایل با لباس محرم مردانه
لباس محرم مردانه معمولا رنگ‌های تیره و خنثی مانند مشکی، سرمه‌ای و خاکستری دارد. برای اینکه در این ماه و هنگام شرکت در مراسم‌های عزاداری ظاهری مناسب داشته باشید، باید علاوه بر انتخاب لباس با ویژگی‌ها و مدل مناسب، روش‌های استایل با لباس مشکی و تیره را هم بدانید. بعضی از مهم‌ترین نکاتی که باید موقع استایل با لباس‌های محرم در نظر بگیرید، عبارت‌اند از:

استایل روزمره و غیررسمی را با دقت انتخاب کنید. این روزها لباس‌های رسمی مردانه در مراسم‌های عزاداری و مناسبتی کمتر به کار می‌روند. لباس‌های غیررسمی با دقت انتخاب شده و محترمانه جای لباس‌های رسمی را گرفته‌اند. این لباس‌ها ممکن است تی‌شرت‌ها، پیراهن‌های آستین کوتاه یا لباس‌های را
حت‌تری باشند که تیپ شما را ساده، غیررسمی و راحت نشان می‌دهند.
استایلی متناسب با شخصیت خود ایجاد کنید. درست است که لباس‌های مخصوص محرم ظاهر تقریبا یکسانی دارند و همه اغلب با رنگ مشکی انتخاب می‌شوند اما شما می‌توانید با همین لباس‌ها هم استایل خاص خود را ایجاد کنید. استفاده از اکسسوری‌های خاص مانند ساعت، عینک یا کمربند با مدل‌های منحصر به فرد به شما کمک می‌کند تا استایلی متناسب با شخصیت خود ایجاد کنید. این استایل و جزئیات به کار رفته در آن می‌توانند منحصر به شما باشند و سبک زندگی یا علاقه‌مندی‌های شما را منعکس کنند.
آراستگی شما هم اهمیت دارد. برای شرکت در مراسم‌های عزاداری باید علاوه بر استایل مناسب، ظاهری آراسته هم داشته باشید. استایل ماه محرم داشتن هرگز به این معنا نیست که ریش‌ و سبیل‌های نامرتبی داشته باشید. مدل موی شما هم نباید آشفته، نامرتب یا غیرمعمول باشد. دقت کردن به این جزئیات باعث می‌شود که استایلی شیک و ظاهری آراسته داشته باشید.
هنگام انتخاب لباس محرم مردانه، مکان و شرایط آب و هوایی که در آن قرار دارید را هم در نظر بگیرید. حضور در عزاداری‌های برگزار شده در فضای باز ممکن است به کفش مناسب نیاز داشته باشد و شرایط آب و هوایی باید برای راحتی شما در نظر گرفته شود. آماده بودن برای یک محیط خاص تضمین می‌کند که لباس شما با لحن و فضای آن رویداد هماهنگ است.
میان مناسبت و استایل شخصی خود تناسب برقرار کنید. ایجاد تعادل بین احترام به مناسبت و سبک شخصی ممکن است برای مردان چالش‌برانگیز باشد. با‌این‌حال، می‌توان لباسی را انتخاب کرد که هر دو معیار را داشته باشد. لباسی برای ابراز سبک شخصی خود در محدوده‌ی مناسب انتخاب کنید و در عین حال، اطمینان حاصل کنید که لباس شما منعکس‌کننده‌ی احترام به مناسبت و فردیت شما است.
جلب توجه نکنید. شرکت در مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر نوعی احترام به مناسبت‌های این دو ماه محسوب می‌شود. این مراسم‌ها جایی برای جلب توجه دیگران نیست. شما می‌خواهید احترام خود نسبت به این مناسبت‌ها را نشان دهید. در نتیجه، لباس پوشیدن به روش محافظه‌کارانه بهترین کار است. شما باید استایل شیک و زیبایی داشته باشید اما نیازی نیست که با مدل‌های بسیار خاص لباس، استایل یا مو جلب توجه کنید.
همیشه کفش‌هایتان را با لباس‌هایتان هماهنگ کنید. پوشیدن لباس‌های مشکی و کفش‌های رنگی متفاوت ممکن است استایلی عالی باشد اما اگر در فکر پوشیدن لباس‌هایی مناسب برای ماه محرم هستید یا می‌خواهید در مراسم‌های عزاداری رسمی شرکت کنید، بهتر است از کفش‌هایی با رنگ مناسب استفاده کنید. نوع کفش را با لباس‌هایتان هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک تیپ غیررسمی با جین مشکی داشته باشید، کفش‌های کتانی چرمی مشکی بپوشید. اگر کت و شلوار تمام مشکی می‌پوشید، آکسفوردهای چرمی مشکی بپوشید.
مطمئن شوید که اکسسوری‌هایتان را با هم هماهنگ کرده‌اید. پوشیدن لباس‌های مشکی رنگ و مدل استایلتان را مشخص می‌کند اما اکسسوری‌هایی که انتخاب می‌کنید می‌توانند این استایل را بهتر یا خراب کنند. برای انجام این کار، باید با استفاده از یک عینک آفتابی مشکی، یک ساعت مشکی و شاید حتی یک کیف تمام مشکی انتخابی، اکسسوری‌ها را با استایل خود را مطابقت دهید. به این ترتیب، همه لباس‌ها و اکسسوری‌ها با هم هماهنگ می‌شوند و به شما ظاهری می‌دهند که هنگام پوشیدن یک لباس کاملا مشکی برای ماه محرم به دنبال آن هستید.

کلام آخر درباره انتخاب لباس محرم مردانه
انتخاب لباس محرم مردانه برای شرکت در مراسم‌های سوگواری این ماه بهترین کار است. البته، باید روش استایل با این لباس را هم بدانید. استایل صحیح با لباس‌ها و اکسسوری‌های مناسب ماه محرم با داشتن ظاهری آراسته تکمیل می‌شود. فراموش نکنید که مراسم‌های سوگواری این ماه جایی برای جلب توجه یا داشتن ظاهری ژولیده نیست. به همان اندازه که لباس‌هایتان باید با دقت انتخاب شده و شیک باشند، ظاهرتان هم باید آراسته و متناسب با این لباس‌ها انتخاب شده باشد.

سوال‌های متداول درباره‌ی لباس مشکی و استایل محرم مردانه

آیا تنها می‌توان با رنگ مشکی برای محرم استایل کرد؟

از آنجایی که رنگ مشکی در این ایام به معنی عزاداری و سوگواری است برای همین بهتر است عرفیات این ایام رعایت شود و رنگ مشکی رنگ قالب لباس‌ها باشد.

آیا می‌توان برای محرم تی‌شرت مشکی پوشید؟

این مسئله کاملا به استایل شما مرتبط است. در بسیاری از هیات‌های عزاداری به دلیل گرمای هوای تابستان تی‌شرت‌های مشکی زیادی بر تن عزاداران و حتی مداحان دیده می‌شود. برای همین به صورت کلی به نطر چندان کار خارج از عرفی نیست.

لباس‌های طرح‌دار محرمی مناسب‌تر هستند یا ساده؟

بسته به نوع و کیفیت محصولی که انتخاب می‌کنید این مسئله متغییر است. اگر لباس طرح‌دار با کیفیت چاپ بالا پیدا کنید می‌توانید یک خرید مناسب داشته باشید در غیر این صورت لباس‌های ساده می‌توانند انتخاب مطمسن شما باشند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *