0

اید‌ه‌هایی برای استایل مردانه مناسب هر سن

اید‌ه‌هایی برای استایل مردانه مناسب هر سن
بازدید 16

شکسپیر درباره هفت دوره از زندگی انسان صحبت می‌کند اما خوشبختانه، ما مجبور نیستیم همه‌ی استایل های مردانه را در یک سن و سال امتحان کنیم. لباس پوشیدن در هر سنی قواعد خاص خود را دارد. نقض این قواعد هم عواقب خاص خود را خواهد داشت. یک مرد ۴۵ ساله با کمی اضافه وزن و موهای خاکستری که شلوارک و یک تی‌شرت با طرحی گرافیکی پوشیده، اغلب شبیه یک شوخی به نظر می‌رسد. البته، دانشجویی که با یک کت و شلوار شیک و رسمی برای ارائه‌ی کلاسی حاضر می‌شود هم دست کمی از آن ندارد. در هر دو مورد، هیچ یک از مردان لباس  مناسب سن خود را نپوشیده‌اند. اگرچه می‌توان این لباس‌ها را برای به خوبی استایل کرد اما با در نظر گرفتن عواملی مانند محیط، شغل و سن، مردان ظاهر بهتری پیدا می‌کنند. در این مقاله، روش‌هایی برای استایل مردانه مناسب هر سن را می‌خوانید تا همیشه شیک و خوش‌استایل به نظر برسید.

فهرست محتوا
استایل مناسب مردان جوان ۱۸ تا ۲۹ ساله 
استایل مناسب مردان ۳۰ تا ۵۴ ساله
استایل مردانه مناسب سن ۵۵ سال به بالا

استایل مناسب مردان جوان ۱۸ تا ۲۹ ساله
یک سر پر از موهای سفید نشده و بدنی که به راحتی فرم خود را حفظ می‌کند می‌تواند تا حد زیادی مطابق با مد روز لباس بپوشد. چنین فردی را باید از یک نوجوان بزرگتر در نظر گرفت. او می‌تواند تا زمانی که فرصت دارد از امتحان کردن ترندهای جدید و مد روز لذت ببرد. جدای از مزایای فیزیکی، ظاهر جوان چنین فردی به او این امکان را می‌دهد که استایل‌های متنوع و حتی جسورانه را امتحان کند. در واقع، او هنوز این فرصت را دارد که از استایل‌های سنتی مردانه فاصله بگیرد.
بااین‌حال، دانستن اینکه تا چه زمانی می‌توان استایل‌های متنوع و جسورانه را امتحان کرد هم اهمیت دارد. به‌هرحال، روش استایل و لباس پوشیدن حتی در این بازه‌ی سنی هم کمی متغیر است. احتمال اینکه یک پسر ۱۹ ساله دانشگاهی نسبت به یک مرد شاغل ۳۲ ساله به کت و شلوار شیک و تمرینی برای پوشیدن آن با اطمینان نیاز داشته باشد، بسیار کمتر است.

شورت مردانه مدل نیم پا کد avn01 مجموعه ۶ عددی

۲۰۰,۰۰۰

تومان

جوراب ساق کوتاه مردانه کد LD-25

۶۳,۹۰۰

تومان

خرید لباس مردانه
مشاهده همه

روش استایل روزمره برای مردان جوان ۱۸ تا ۲۹ ساله
مردان جوان معمولا می‌توانند تقریبا هر مدل لباسی که می‌خواهند را بپوشند. این به این معنی است که هیچ استایل غیرممکنی برای آن‌ها وجود ندارد – شلوارهای عجیب و غریب به رنگ روشن می‌توانند با سایر لباس‌های این مردان هماهنگ شوند. البته، آن‌ها را با کفش‌های مشکی ساده و یک پیراهن سفید مردانه ست نکنید چون مردم را گیج خواهید کرد. برای داشتن استایل مردانه مناسب هر سن از ۱۸ تا ۲۹ سال به نکات زیر دقت کنید.

۱. تم اصلی لباس خود را انتخاب کنید
وقتی چند لباس را با هم می‌پوشید، می‌خواهید ظاهری داشته باشید که در یک کلمه استایل و تم اصلی آن توصیف شود. تم اصلی لباس‌ها و استایل شما می‌تواند روش پوشیدن لباس‌ها یا حتی نحوه‌ی هماهنگ کردن آن‌ها با یکدیگر را تعیین کند. بنابراین، باید قبل از هر چیزی به این مسئله دقت کنید.
۲. هر روز ظاهر خود را تغییر دهید
سبک لباس پوشیدن برای پسران ۲۰ ساله باید آزمایشی باشد تا در نهایت نوع تصویری را که برای خود می‌خواهید پیدا کنید. اگر دانشجویی هستید که هر روز لباس های خاکی و پیراهن مردانه می‌پوشد، به شما توصیه می‌کنیم که کمی از محدوده‌ی امن خود خارج شوید. استایل‌های دیگری را هم امتحان کنید. شاید در نهایت به استایلی متفاوت از طرز لباس پوشیدن هر روزه‌ی خود برسید.
تغییر ظاهر از تکراری شدن استایل شما در هر روز هم جلوگیری می‌کند. یک روز یک پیراهن، شلوار پارچه‌ای و یک کت تک تیره بپوشید. در روز بعد سراغ پیراهن کتانی روشن بروید و یک روز زیر یک کت جین لباسی با رنگی متفاوت از همیشه بپوشید.

تی شرت آستین کوتاه مردانه کد S179

۴۷,۳۳۰

تومان

تی شرت آستین کوتاه مردانه طرح لیورپول کد ۷A1

۴۷,۹۰۰

تومان

خرید انواع تی شرت مردانه
مشاهده همه

۳. در انتخاب اکسسوری‌ها دقت کنید
تفاوت میان یک مرد جوان با شلوار جین و یک هودی و یک مرد جوان با شلوار جین و یک هودی و یک دستبند چرمی چیست؟ این دو چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند اما داشتن یک اکسسوری چشم‌نواز در جایی از استایل باعث می‌شود که مردم به این ویژگی بیشتر توجه کنند. به این ترتیب، هر کسی که استایل شما را ببیند این‌طور تصور نمی‌کند که به صورت اتفاقی هر لباسی که از کمد لباستان بیرون آمده را پوشیده‌اید.
توجه به این نکته به ویژه برای لباس‌های غیررسمی مهم است. در غیر این صورت و اگر مراقب نباشید ممکن است لباس‌های شما شلخته و شبیه به استایل اتفاقی نوجوانان به نظر برسد. انتخاب بهترین اکسسوری‌ها برای استایل شما به این معنی است که حتی اگر نسل قدیمی‌تر سبک لباس پوشیدن شما را دوست نداشته باشد، باید بپذیرد که این روش لباس پوشیدن هم یک استایل منحصر به فرد است.

۴. لباس‌های مناسب انتخاب کنید
برای داشتن یک استایل غیررسمی مناسب مردان جوان در این سنین، باید قبل از همه لباس‌هایی مناسب انتخاب کنید. بهترین لباس‌هایی که به شما در داشتن استایل غیررسمی مناسب این سنین کمک می‌کنند، عبارت‌اند از:

شلوار جین آبی تیره و خوش‌پوش؛
یک بلیزر رنگ روشن و یک بلیزر با رنگ تیره، زیبا و معمولی؛
لباس‌هایی با رنگ روشن از تی‌شرت گرفته تا شلوار و ژاکت. البته، همه‌ی این لباس‌ها را نباید با هم بپوشید.
حداقل یک شلوار خاکی یا ساده و یک پیراهن مجلسی برای مواقع ضروری؛
کمربند؛
کفش‌های کتانی رنگی، بروگ‌های چرمی و کفش‌هایی که حالتی نیمه‌رسمی دارند؛
جوراب‌هایی با رنگ روشن یا طرح‌دار.

روش استایل کاری برای مردان جوان ۱۸ تا ۲۹ ساله
در این سنین، همان‌طور که از مدرسه خارج می‌شوید و وارد دنیای تجارت می‌شوید، نیاز به شلواری رسمی‌تر، پیراهن مجلسی و کت و شلوار بیشتر می‌شود. حداقل یک کت و شلوار واقعی برای مصاحبه، یک لباس ضروری برای این سن و سال است. برای اینکه استایل با این لباس‌ها غیرعادی نباشد، باید به نکات مهمی دقت کنید که در ادامه می‌خوانید.

هودی مردانه اکو مدل National geographic کد M237 رنگ سرمه‌ای

۱۴۴,۰۰۰

تومان

هودی مردانه مدل ساده کد MM01 رنگ مشکی

۱۴۵,۸۰۰

تومان

خرید انواع هودی مردانه
مشاهده همه

۱. لباس‌های متناسب انتخاب کنید
کت و شلوارهای آماده به عمد بزرگ تولید می‌شوند. این کار به فروشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا این لباس‌ها را به مردان بیشتری بفروشند. بااین‌حال، این اتفاق به نفع مردان جوان و لاغراندام نیست. یک کت و شلوار گشاد بر تن مردان جوان لاغراندام هر کسی را به این اشتباه میندازد که لباس‌های شخص دیگری را قرض گرفته است. بنابراین، قبل از هر چیزی سعی کنید لباس‌هایی متناسب با اندازه‌های اندام خود انتخاب کنید.
۲. سعی نکنید متفاوت به نظر برسید
مرد جوانی که برخلاف هم‌سن و سال‌های خود کت و شلوار و کراوات می‌پوشد و یقه‌هایش باز است، به نظر می‌رسد که تلاش می‌کند بقیه را تحت تأثیر قرار دهد. مرد جوانی که وقتی بقیه کت و شلوار پوشیده‌اند، لباس‌های معمولی می‌پوشد، شبیه کودکی است که نمی‌توان او را جدی گرفت.
در دنیایی که اولین برداشت‌ها اهمیت قابل‌توجهی دارند، کت و شلواری که به سمت رسمی‌تر متمایل می‌شود، حس توجه به جزئیات و آمادگی برای مقابله با چالش‌ها را نشان می‌دهد.
۳. لباس‌ها را ساده نگه دارید
سادگی همیشه طرفدار دارد. در دنیایی که اغلب مملو از حواس‌پرتی است، یک دست لباس ساده و شیک گویای همه چیز است. انتخاب لباس‌های کلاسیک مانند یک کت و شلوار با رنگ ثابت، یک پیراهن سفید مردانه و یک کراوات شیک، می‌تواند حرفه‌ای بودن شما را بدون پیچیدگی غیرضروری نشان دهد.

پیراهن آستین بلند مردانه ابراف مدل آدرین ADTA01 رنگ مشکی

۴۰۰,۰۰۰

۲۸۸,۰۰۰

تومان

پیراهن آستین کوتاه مردانه مدل مراکشی کد MAS_TT276

۷۰۰,۰۰۰

۴۵۵,۰۰۰

تومان

خرید انواع پیراهن مردانه
مشاهده همه

استایل مناسب مردان ۳۰ تا ۵۴ ساله
این موضوع یک شبه اتفاق نمیفتد اما در زندگی هر مردی این نقطه‌ی عطف وجود خواهد داشت. شما در این سن از مردی که مشاغل مختلف را امتحان می‌کند، اغلب مصاحبه‌ی کاری دارد و زندگی جدی را تجربه می‌کند به فردی تبدیل می‌شوید که مسیری کاملا مشخص دارد و می‌خواهد به کار کردن در مسیر خود ادامه دهد. طرز لباس پوشیدن شما بر این اساس تغییر می‌کند.
بااین‌حال، یک مرد با استایل حرفه‌ای به این معنا نیست که زمان استفاده از شلوار با کش‌های کمربندی فرا رسیده است. استایل شما در این سن باید طوری باشد که دیگران را متوجه ظرافت محدودی که بر اساس آن هر مردی می‌داند چه لباسی را دوست دارد و جایگاه خود در جهان را می‌داند کند.

۱۲ آیتم مهم که از ضروریات استایل تابستانی مردانه هستند

استایل غیررسمی برای مردان ۳۰ تا ۵۴ ساله
روزها و شب‌های تعطیل برای بیشتر مردان شاغل در این سن به معنای وقت آزاد داشتن نیست. شما هرگز نمی‌دانید که قرار است با چه کسی برخورد کنید. بنابراین، ظاهرتان همیشه اهمیت دارد. کمد لباس را با لباس‌های راحتی که شیک به نظر می‌رسند پر کنید و همیشه شلوار جین و تی‌شرت نپوشید. در این سن باید استانداردهای خود برای لباس پوشیدن را بالاتر ببرید. به جای داشتن یک یا دو شلوار جین بهتر است شلوار نخی و پارچه‌ای هم داشته باشید. پیراهن‌هایتان هم باید به همین روش انتخاب شوند. بیشتر پیراهن‌های غیررسمی شما باید یقه داشته باشند. لباس‌های بیرونی شما هم تقریبا همیشه باید لباس‌هایی باشند که اگر یک کت اسپرت روی آن‌ها بپوشید زیبا به نظر برسند.
رنگ پیراهن‌های شما هم به اندازه‌ی مدل آن‌ها اهمیت دارند. برای انتخاب لباس‌های غیررسمی نیازی نیست که فقط از رنگ‌های آبی و خاکستری انتخاب کنید. می‌توانید رنگ‌های ملایم‌تر مانند شرابی و سبز جنگلی را هم امتحان کنید. برای داشتن ظاهری آرام‌تر هم رنگ‌هایی مانند مرجانی و سبز دریایی مناسب هستند.
در نهایت، سعی کنید لباس‌ها را با دقت لایه‌بندی کنید. پوشیدن لباس در لایه‌های مختلف عمق بصری استایل شما را افزایش می‌دهد و به آن ظاهری جالب‌تر می‌بخشد.

شلوار مردانه باس اورنج مدل schino slim

۹,۵۰۰,۰۰۰

تومان

شلوار مردانه مدل ۶۰۳۳۸۸۸۰۰

۹,۷۱۱,۰۰۰

۶,۷۷۰,۰۰۰

تومان

خرید انواع شلوار مردانه
مشاهده همه

استایل رسمی برای مردان ۳۰ تا ۵۴ ساله
در این سن، باید لباس‌های مناسب کسب‌وکار خود بپوشید. وکلا به کت و شلوارهای حرفه‌ای و شیک نیاز دارند، مهندسان مکانیک می‌توانند لباس‌های متنوع‌تری بپوشند و بقیه‌ی افراد هم در مشاغل مختلف باید راه و رسم استایل در حرفه‌ی خود را بدانند.
در مجموع، لباس‌هایی که به عنوان لباس رسمی انتخاب می‌کنید باید کاملا متناسب با اندازه‌ی اندام شما باشند. برای انتخاب هر یک از اجزای استایل خود دقت کنید و آن را با هدف انتخاب کنید و در نهایت، تلاش کنید تا هر یک از لباس‌ها را به بهترین شکل ممکن استایل کنید. به این ترتیب یک استایل مردانه مناسب هر سن در بازه‌ی ۳۰ تا ۵۴ سال خواهید داشت.

۱۲ ایده برای ست کردن استایل غیررسمی مردانه

استایل مردانه مناسب سن ۵۵ سال به بالا
زمانی که به ۴۰ سالگی می‌رسید، مردم از شما انتظار دارند که زندگی را کاملا جدی بگیرید. شما همچنین به اندازه‌ی کافی بزرگ شده‌اید که نشانه‌هایی از بلوغ کامل را در نحوه‌ی رفتار مردم با خودتن مشاهده کنید، به خصوص اگر به دنبال شغل جدیدی باشید.
لباس پوشیدن در سنین بلوغ به معنای یافتن تعادل بین وقار و شیک بودن است. در این سن می‌توانید از استایل‌های متداول همیشگی استفاده کنید. همچنین زمان آن رسیده است که کمی ساده‌تر شوید و لباس با طرح‌های پیچیده را به مردان جوان‌تر بسپارید. هر زمان که ممکن است ظرافت و سادگی را انتخاب کنید.

جلیقه مردانه ان سی نو مدل لدراستار

۲,۶۸۰,۰۰۰

۵۳۶,۰۰۰

تومان

کت چرم مردانه مدل آریسان کد ۸۰۱

۷,۸۸۰,۰۰۰

۳,۲۳۰,۸۰۰

تومان

خرید انواع پالتو، بارانی و کاپشن مردانه
مشاهده همه

استایل غیررسمی برای مردان ۵۵ سال به بالا
اگر نمی‌خواهید دیگران به شما به عنوان یک مستمری‌بگیر با درآمد ثابت نگاه کنند، از استایل غیررسمی خود دست نکشید. در این سن برای داشتن استایل غیررسمی می‌توانید سراغ طرح‌های جوان‌پسندتر بروید. به جای کت و شلوارهای رسمی کت‌های کتانی راه راه، چهارخانه، با رنگ‌های پاستلی یا هر لباس دیگری که با آن جذاب می‌شوید را امتحان کنید.
استفاده از اکسسوری‌هایی مانند کلاه، دستکش، دستمال گردن و دکمه سرآستین هم به استایل شما ظرافت‌هایی را می‌بخشند که استایل یک مرد بالغ می‌تواند داشته باشد. شما باید چند کلاه محبوب، دستکش‌های چرمی رنگی و اکسسوری‌های تزئینی مانند دستمال گردن چهارخانه را همیشه در کمد لباس‌های خود داشته باشید. سعی کنید با استفاده از این اکسسوری‌ها استایلی با امضای خودتان طراحی کنید.

راهنمای استایل با شلوارهای پارچه‌ای برای خانم‌ها و آقایان

استایل رسمی برای مردان ۵۵ سال به بالا
تجارت و کسب‌وکار برای مردان مسن دنیای کاملا متفاوتی دارد. اگر وارد محل کار جدیدی شده‌اید، باید ثابت کنید که می‌توانید با همکاران جوان خود همراه شوید. اگر هم کارفرمای یک شرکت هستید، باید قدرت و خرد خود را از طریق استایل خود به نمایش بگذارید.
خوشبختانه، کت و شلوارهای رسمی با موهای خاکستری بیش از هر چیزی هماهنگ می‌شوند. بنابراین، شما برای انتخاب این کت و شلوارها آزادی عمل بیشتری دارد و هیچ‌کس جرأت نخواهد کرد حق شما برای پوشیدن شیک‌ترین کت و شلوارها را زیر سؤال ببرد. لباس‌هایی که برای استایل خود انتخاب می‌کنید باید خوش‌دوخت و از بهترین پارچه‌ها باشند. در این سن هم استایل شما باید در عین سادگی زیبا باشد.

پولوشرت آستین کوتاه مردانه ۱۹۹۱ اس دبلیو مدل POL1912 Gr

۴۵۸,۰۰۰

۳۹۹,۰۰۰

تومان

پولوشرت آستین کوتاه مردانه ۱۹۹۱ اس دبلیو مدل POL1912 NY

۸۱۸,۰۰۰

۳۹۹,۰۰۰

تومان

خرید انواع پولوشرت مردانه
مشاهده همه

کلام آخر
داشتن استایل مردانه مناسب هر سن سبب می‌شود که مردان در هر سنی شیک به نظر برسند. با توجه به آنچه در این مقاله توضیح دادیم می‌توانید بهترین لباس‌ها را مناسب سن خود انتخاب کنید و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن در کنار هم بپوشید.
منبع: realmenrealstyle

سوال‌های متداول درباره‌ی استایل مکردانه متناسب سن

آیا شاخص سن می‌تواند روی استایل تاثیر بگذارد؟

اگرچه مردان و زنان می‌توانند کاملا مطابق نظر و سلیقه‌ی خود استایل کنند اما برخی تعاریف هم می‌تواند استایل‌هایی بر اساس شاخص سن ایجاد کرده و مورد پذیرش گروهی قرار بگیرد.

با در نظر گرفتن شاخص سن چه بازه‌های زمانی می‌توان برای آن تعریف کرد؟

بهترین کار تقسیم‌بندی بر اساس دوره‌های سنتی افراد است. ما در اینجا سه بازه‌ی سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۳۰ تا ۵۴ و ۵۵ سال به بالا را بر اساس دوره‌های سنی «جوانی»، «میان‌سالی» و «پیری» تعریف کردیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *