0

دوری از ولایت باعث انحراف جامعه می‌شود

دوری از ولایت باعث انحراف جامعه می‌شود
بازدید 16

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری روز یکشنبه در جلسه سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد با بیان اینکه برنامه ریزی های خوبی در زمینه فعالیت‌های مهدوی صورت گرفته است گفت: برنامه ریزی های متنوع و خوبی با موضوع مهدویت و امام زمان (عج) انجام شده و لازم است این برنامه‌ها به صورت جدی و مستمر در تمام محلات، مدارس و مساجد استان اجرا شود.
وی افزود: اولین نکته‌ای که در مورد برنامه‌های مهدوی باید به آن توجه کرد موضوع امام شناسی است، در ابتدا همه جامعه به ویژه قشر نوجوان و جوان لازم است نسبت به ولایت و امامت آشنا و آگاه شوند.
امام جمعه یزد بر لزوم امام شناسی تاکید کرد و گفت: شناخت ولایت و امام زمان (عج) از اصول مذهب است و اگر انسان نسبت به امام خود معرفت نداشته باشد یقیناً دچار ضرر و گمراهی خواهد شد.
وی با اشاره به حدیثی ادامه داد: در حدیثی که در منابع تشیع و اهل تسنن نقل شده است، پیامبر اسلام می‌فرمایند: من مات و لم یعرف إمام زمانه مات میتة جاهلیة یعنی کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است و لذا انسان مسلمان در هر عصری، در مرحله اول باید نسبت به امام زمان خود شناخت داشته باشد.
امام جمعه یزد افزود: طبق روایات ولایت و امامت کشتی نجات و یکی از ستون‌های اسلام است، و جهل به ولایت و امامت ما را از اسلام واقعی دور نگه می‌دارد.
وی به اهمیت راهنما در زندگی دنیوی اشاره کرد و گفت: انسان‌ها در مسیر زندگی و رسیدن به کمال نیاز به راهنما و رهبر دارند، در غیر این صورت به بیراهه رفته و دچار انحراف خواهند شد.
آیت الله ناصری انحراف و انحطاط را نتیجه دوری از ولایت دانست و اظهار کرد: جدایی از ولایت و امامت انسان را دچار انحراف و انحطاط خواهد کرد و لذا ظلم و بیداد به همنوع خود را می بیند و نه تنها از مظلوم دفاع نکرده بلکه از ظالم حمایت می‌کند همانطور که امروز در غزه ما شاهد آن هستیم.
وی به تولید محتوا با موضوع مهدویت تاکید کرد و افزود: مراکز فرهنگی و مهدوی باید نسبت به آموزش مهدویت و شناخت امام زمان (عج) به جامعه اهتمام داشته باشند و لازم است در این زمینه جزوات مختصر و با ادبیات خوب و قابل فهم برای اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان تدوین شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در مدارس اتاق فکر و جلساتی با موضوع مهدویت و امام زمان (عج) تشکیل شود تا دانش آموزان با حضور مربی متخصص در مورد مفاهیمی همچون انتظار، غیبت، معرفت، وظایف منتظران و انتظارات امام زمان (عج) از شیعیان تفکر و هم اندیشی داشته باشند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *