0

فرود ۴۰۰۰ بال فلامینگو در تالاب های نقده

فرود ۴۰۰۰ بال فلامینگو در تالاب های نقده
بازدید 15

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شهند در این زمینه از فرود بیش از ۴ هزار بال فلامینگو در تالاب بین المللی درگه سنگی شهرستان نقده خبر داد و افزود: به علت همکار خوب آب منطقه‌ای استان و ستاد احیای دریاچه ارومیه امسال شاهد آبگیری خوب تالاب‌ها در سطح استان هستیم و این آبگیری‌های مناسب باعث پویایی در تالاب‌ها شده است.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به علت آبگیری به موقع و وضعیت مطلوب تالاب‌ها امسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی پرندگان در این تالاب‌ها هستیم.

شهند با اشاره به عمق و تغذیه مناسب در تالاب تصریح کرد: رصد و پایش محیط بانان و ایجاد فضای امن برای زاد آوری پرندگان باعث افزایش ۳۰ درصدی شده است.

وی تالاب‌های استان را بسیار مطلوب دانست و گفت: به علت قرار گرفتن آذربایجان غربی در مسیر کوچ پرندگان مهاجر این پویایی باعث شده تا مامن خوبی برای این پرندگان ایجاد بشود.

شهند افزود: هم اکنون تالاب‌های بین المللی، دائمی و فصلی استان از جمله درگه سنگی، حسنلو، کانی برازان، طالقان، سولدوز و تالاب قره گل بوکان بعلت وضعیت موجود میزبان هزاران گونه پرنده از جمله: فلامیگو، انواع اردک، سرسفید، مرمری، سر حنایی، تاجدار، پرستوی دریایی، کاکایی، باکلان، انواع حواصیل، سنقر و برخی پرندگان مهاجر بخصوص درنا و قو است.

آذربایجان غربی دارای ۴۰ تالاب فصلی و دائمی و ۶ تالاب بین المللی می‌باشد که از این تعداد ۱۸ تالاب فصلی و دائمی و ۳ تالاب بین المللی در شهرستان نقده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *