0

تفاهم نامه همکاری آموزش و توانمندسازی دانشجویان داروسازی منعقد شد

تفاهم نامه همکاری آموزش و توانمندسازی دانشجویان داروسازی منعقد شد
بازدید 26

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام دارایی با اعلام این خبر گفت: تفاهم نامه همکاری آموزش و توانمندسازی دانشجویان داروسازی بین معاونت آموزشی وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی ایران، پارک فناوری سلامت پردیس و انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی منعقد شد.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، گفت: تربیت داروسازان توانمند در ارائه خدمت در حوزه های مختلف سلامت و بهبود کیفیت آموزش و افزایش مهارت دانش آموختگان داروسازی برای ایفای نقش موثر در سیستم های تولید، عرضه صحیح، کنترل کیفیت و رگولاتوری صنایع سلامت از مهم ترین اهداف آموزش داروسازی و علوم دارویی است.

وی، حضور فعال دانشجویان در صنایع دارویی و عرصه های سلامت را یکی از راه های دستیابی به این هدف خواند و تصریح کرد: این تفاهم نامه به منظور ارتقاء توان داروسازان در عرصه و عمل و تسهیل حضور موثر دانشجویان در صنایع دارویی و بهره مندی از تجربیات عینی در عرصه های واقعی منعقد شده است.

دارایی، انعقاد این تفاهم نامه را در راستای «سند توانمندی های دانش آموختگان داروسازی کشور» عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور، سند توانمندی داروسازی، تدوین شده است تا مبنای آموزش و تربیت داروسازان به صورت عملگرایانه تر و کارآمد تر در ایفای نقش قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با استناد به «سند توانمندی های دانش آموختگان داروسازی کشور» تغییر در کوریکولوم دکتری عمومی داروسازی با تاکید بر افزایش دوره های عملی و کاراموزی های در عرصه از ضروری ترین و مهم ترین ماموریت های شورای آموزش داروسازی و تخصصی بوده است که امیدوارم بتوانیم تا پایان شهریور ماه آن را مصوب کنیم.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، توجه بیشتر به عرصه و عمل در کنار تغییر رویکرد آموزشی را از دیگر موارد دانست وتاکید کرد: بر اساس این تغییرات، دانشجویان علاوه بر بیمارستان ها و داروخانه های شهری، در صنایع دارویی و سلامت نیز به عنوان محل و زمین آموزش حضور می یابند و در چرخه تولید محصول سلامت وارد می شوند.

پیش از این نیز در راستای مهارت افزایی دانشجویان، تفاهم نامه ای میان معاونت آموزشی وزارت بهداشت با معاونت تحقیقات و فناوری و سازمان غذاو دارو منعقد شده بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *