0

در مکانیزم تعرفه گذاری باید تعرفه تشویقی لحاظ کنیم

در مکانیزم تعرفه گذاری باید تعرفه تشویقی لحاظ کنیم
بازدید 12

به گزارش روابط عمومی  سازمان نظام پزشکی کشور: دکتر رضا لاری پور، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور در برنامه تلویزیونی زمانه گفت: در حال حاضر وضع کشور در خدمات پزشکی خوب است اما نگرانیها و آنچه میگوییم برای چند سال آینده جدی و مساله خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجموع تعداد پزشک و دندان 220هزار نفر است و بالای 150 هزار پزشک مشغول طبابت هستند گفت: چگالی نظام سلامت همه ارائه دهندگان سلامت هستند و متناسب با افزایش تعداد پزشک باید بتوانیم تمام موارد یا در واقع چگالی را افزایش دهیم.

لاری پور تصریح کرد: آنچه امروز درباره اش صحبت می‌کنیم کمبود پزشک نیست  بلکه توزیع نامتوازن است.

وی با اشاره به اینکه در رشته های تخصصی مانند جراحی قلب کودکان لیست انتظار بالای 2 سال است گفت: این رشته بسیار سخت است. سختی رشته باید دریافتی و مشوق های متناسب داشته باشد. این جذابیت نه در تعرفه گذاری ما وجود دارد نه درمشوق های تسهیل گر برای ادامه تحصیلی ما.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: در بخشی از این مسائل باید با فرهنگ مردم هم همخوانی اتفاق بیفتد. در کدام کشور دنیا فرد به محض بیماری به بالاترین سطوح درمانی دسترسی داشته باشد؟ این چیزیست که بر خلاف اصول اولیه اقتصاد سلامت است.

وی گفت: در مکانیزم تعرفه گذاری باید تعرفه تشویقی لحاظ کنیم. همانطور که در کشورهای مختلف عدد و رقم مختلف وجود دارد. درحال حاضر تعرفه گذاری کاملا دستوری توسط دولت است درصورتیکه دنیا یک مکانیزم تعرفه گذاری دارد باید از آن پیروی کنیم.

 

پایان پیام/

 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *