0

پرستاران ستون فقرات نظام خدمات درمانی در کشور هستند

پرستاران ستون فقرات نظام خدمات درمانی در کشور هستند
بازدید 12

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: پرستاران ستون فقرات نظام درمان کشور هستند. مشکلات پزشکان و پرستاران مشترک است و با ارتباط خوب و هم افزایی دو سازمان پزشکی و پرستاری می توانیم برای حل این مشکلات اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پرستاری، محمد رئیس زاده افزود: ارتباط سازمان نظام پرستاری و نظام پزشکی با یکدیگر همواره بسیار خوب بوده و تقویت شده است.

وی اظهار کرد: مشکلات ما تقریباً مشترک است و نیازها و مطالبات جامعه پزشکی و پرستاری، ارتباط خوبی بین این دو سازمان ایجاد کرده است.

وی گفت: در زمان حاضر که رئیس جمهور نیز از جامعه پزشکی هستند فرصت ارزشمند و بی نظیری وجود دارد بنابراین در حوزه سلامت که شاخص آنها نظام پرستاری و نظام پزشکی است باید تدابیری بیندیشیم که چگونه از این فرصت استفاده کنیم.

وی افزود: پیگیری مطالبات نباید به گونه ای باشد که ماهیت و کلیت دولت را در معرض آسیب قرار بدهد. اگر پیگیری مطالبات همراه با تدبیر نباشد ممکن است کلیت وزارت بهداشت آسیب ببیند و این موضوع به ضرر کشور ما تمام شود.

وی ادامه داد: ستون فقرات درمان در سیستم بیمارستان‌ها گروه پرستاری هستند و سختی کار و همراهی با لحظات سخت بیماران برعهده پرستاران است و اگر سیستم پرستاری به روز، پیشرفته و با احساس ارزشمندی وجود نداشته باشد پای درمان بیماران لنگ خواهد ماند.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: حفظ شأنیت و کرامت علمی و دانشگاهی جامعه پرستاری نیاز مبرم این جامعه است و این جامعه به شدت علمی، آکادمیک و فرهیخته است.

وی معیشت پرستاران را از مطالب مهم حوزه پرستاری در زمان حاضر دانست و بیان کرد: برخی تلاش می‌کردند تلاش و کار پرستاران و پزشکان را با سایر اصناف مقایسه کنند که این قیاس درست نیست و نمی‌توان زحمات و حساسیت کار این قشر را با سایر صنوف یکسان دانست.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: ضرورت همگرایی بین سازمان نظام پرستاری و نظام پزشکی بیش از پیش احساس می‌شود و باید از فرصت ارزشمندی که داریم استفاده کنیم تا بتوانیم مطالبات پرستاران و پزشکان را به درستی محقق کنیم. در عین حال از رئیس محترم جمهور درخواست داشته‌ام که نهادهای صنفی در این دولت بیش از پیش تقویت شوند تا بتوان در راستای تحثقق مطالبات گام برداشت.

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: آینده بهداشت و درمان کشور و شأن و کرامت حوزه سلامت کشور باید حفظ و تأمین شود و در این راستا همکاری نظام پزشکی و نظام پرستاری تکلیفی است که برعهده ما قرار دارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *