0

شمس و مولانا منادیان مهرورزی، صلح و دوستی در جهان هستند

شمس و مولانا منادیان مهرورزی، صلح و دوستی در جهان هستند
بازدید 6

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم علی نژاد پنجشنبه شب در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا در خوی، اظهار کرد: سرزمین ما مهد تمدن و تاریخ ساز بوده و قطعاً این پیشینه تاریخی گنجینه عظیمی را نیز برای ما به میراث گذاشته است.

وی ادامه داد: این جشنواره امسال به همت شورای اسلامی، شهرداری خوی وتولیت شمس تبریزی در قالب ۷ روز فرهنگی خوی برگزار شد.

فرماندار خوی ادامه داد: برای برگزاری این جشنوار ۳۵۰ اثر موسیقی سنتی و نواحی از ۱۰ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۶ گروه از استان‌های همدان، آذربایجان غربی و شرقی، کرمانشاه، تهران و خراسان برای هیئت داوران به مرحله مسابقه جشنواره را یافتند و در مجموع ۳۰ اثر خود را در ۳ شب ارائه کردند.

در شب پایانی این جشنواره ۲ اثر از استان‌های کرمانشاه و آذربایجان غربی و یک گروه میهمان از خراسان آثار خود را ارائه کردند.

جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با هدف معرفی این دو فخر فرهنگی و میراث معنوی ایران با بهره گیری از موسیقی سنتی ونواحی به مدت ۳ شب در خوی برگزار شد.

گروه برتر این جشنواره ملی امسال با رأی مردم در فضای مجازی و رأی هیئت داوران انتخاب و تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود.

در مراسم پایانی این جشنواره که با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف و اساتید موسیقی برگزار شد با اهدای لوح و تندیس شمس تبریزی و هدایای نقدی از ۳ نفر برتر خوشنویسی و ۷ نفرات برتر شعر شمس ومولانا این جشنواره و هفت روز فرهنگی خوی تجلیل شد.

همزمان با هفتم و هشتم مهر روزهای ملی شمس و مولانا هم همایش علمی بین اللملی شمس ومولانا با حضور بیش از ۱۲۰ شمس ومولانا پژوه ازا یران و ۶ کشور در خوی و در جوار مقبره شمس تبریزی برگزار خواهد شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *