0

نیروهای مسلح کشور در بالاترین سطح آمادگی دفاعی قرار دارند

نیروهای مسلح کشور در بالاترین سطح آمادگی دفاعی قرار دارند
بازدید 8

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریا دار بابک بلوچ، پیش از ظهر امروز شنبه، در مراسم رژه نیروهای مسلح در زاهدان، با بیان این مطلب که در حال حاضر نیروهای مسلح کشور در بالاترین سطح آمادگی دفاعی قرار دارند، گفت: این نیروها، با توجه به آموزش‌ها و تجهیزات موجود، به هرگونه اقدام ناخواسته و نابخردانه از سوی جنایتکاران پاسخ کوبنده خواهند داد.

وی ادامه داد: در سایه مقام عظمای ولایت، کشوری آرام آزاد، مستقل و پاینده داریم.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش ضمن فرارسیدن هفته وحدت و هفته گرامیداشت دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی را تاکنون به همراه داشته که یکی از آن‌ها، بسیج همگانی مردم دلاور ایران، فارغ از رنگ، نژاد، مذهب و دین هست که بیش از هر چیزی، وحدت ایرانیان با یکدیگر را نشان می‌دهد.

بلوچ ادامه داد: مردم و نیروهای مسلح ایران، پیروزی‌های بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس آفریدند که دشمنان، هرگز باور آن را هم نمی‌کردند.

وی تصریح کرد: در زمانی که هنوز موتورهای هواپیماهای بعثی بر روی فرودگاه‌های عراق خنک نشده بود، تیز پروازهای نیروی هوایی با اجرای عملیات انتقام، عملیات کمان ۹۹ و سلسله حرکت‌های بعدی حرکت رو به جلوی نیروهای بعثی را متوقف کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: هنوز ۶۷ روز از آغاز جنگ نگذشته بود که نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دلاورمردانه با شکست نیروی دریایی عراق، پرونده آنها را تا پایان جنگ بستند و قدرت اقتصادی دشمن بعثی را نیز فلج کردند.

وی اضافه کرد: در ایام هشت سال دفاع مقدس، هر روز، پیروزی جدیدی از سوی نیروهای مسلح کشور تا عملیات والفجر شاهد بوده‌ایم و در عملیات محور غرب، حماسه و پیروزی آفریدند.

این مقام ارشد نظامی در ادامه، با بیان این مطلب که، گرچه در این مقاومت به جان فرزندان‌مان صدماتی وارد شد و بهترین آن‌ها تقدیم راه جهاد شدند، گفت: گویی پس از تحمل این سختی‌ها، ملت و کشوری جدید باروحیه و قدرتی جدید در کشور آفریده شد.

وی افزود: ملت ایران، در طول این هشت سال دفاع مقدس، به خود باوری رسیدند و با پایان جنگ تحمیلی، نیروهای مسلح هیچ‌گاه هوشیاری خود را کم نکرده‌اند، بلکه نسبت به افزایش توان خود با ساخت ناو شکن، زیردریایی، هواپیما، موشک‌های پدافندی، تهاجمی و سلاح‌های پیشرفته زمینی اقدام کرده‌اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش افزود: درحال حاضر نیروهای مسلح ایران به آن درجه از بازدارندگی رسیده‌اند که فرماندهی کل قوا با صلابت به تمام دشمنان هشدار داده که دوران بزن در رو تمام شده است.

وی بیان کرد: این ثمره روی پای خود ایستادن و نگاه به توانمندی داخلی و ایمان به دانشمندان جوان کشور و درس خودباوری بود.

برخورد شدید با دشمنان پیام رژه نیروهای مسلح

فرمانده لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان، گفت: پیام مراسم رژه نیروهای مسلح، را پیام دوستی و محبت به دوست داران نظام و برای دشمنان برخورد شدید و پاسخ سخت است.

امیر سرتیپ عادل حیدری نیز در این مراسم، افزود: هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه آفرینی‌های ملت ایران است که با ایمان و اتحاد راسخ خود توانستند، برگ زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم بزنند.

وی بیان کرد: در ایام دفاع مقدس به جهانیان ثابت کردیم که در برابر هر گونه زورگویی و تجاوز ایستادگی کرده و حس برادری و وطن پرستی خود را به جهانیان ثابت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: براساس کلام نورانی امامین انقلاب، ما انقلاب خود را دوران دفاع مقدس برای جهانیان صادر کرده‌ایم.

فرمانده لشکر ۸۸ زرهی زاهدان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور با هدف پاسداشت خون و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداست.

وی افزود: وظیفه همه ماست که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را تبیین کنیم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم، با بیان این موضوع که دفاع مقدس، یک پدیده استثنایی و جاودانه و پر افتخار و باشکوه در تاریخ ایران است، گفت: این دفاع بیان کننده ظرفیت‌های عظیم اعتقادی معنوی وحماسی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *