0

دانش‌آموزان باید علم و معرفت خود را تقویت کنند

دانش‌آموزان باید  علم و معرفت خود را تقویت کنند
بازدید 15

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی، صبح یکشنبه در مراسم بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه شهید بهشتی اظهار کرد: معلمان شمع‌های روشن عرصه زندگی دانش‌آموزان هستند.

وی مأموریت انبیا را هدایت و تربیت انسان‌ها خواند و گفت: قرآن تاج کرامت را در بین موجودات عالم بر سر انسان گذاشته است و ظرفیت هدایت و تربیت را به او بخشیده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان یادآور شد: امیر مؤمنان در نهج‌البلاغه چند فلسفه برای وجود انبیا معرفی می‌کند و می‌گوید که انبیا آمدند که گنجینه‌های نهفته در درون انسان‌ها را شکوفا کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان ظرفیت‌های بالایی دارد و کانون استعداد است، عنوان کرد: کار انبیا شکوفا کردن این استعدادها است که با تربیت و پرورش محقق می‌شود.

خاتمی با بیان اینکه آینده از آن دانش‌آموزان امروز است، خاطرنشان کرد: پایه آینده زیبا، علم، معرفت، آگاهی، دانش و قابلیت‌ها و مهارت‌ها است و دانش‌آموزان باید این توانایی‌ها را در خود تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه دین و انبیا سابقه مدنیت ۸ هزار ساله دارند، یادآور شد: اروپا با همه تلاش خود ۲ هزار سال بیشتر پیشینه ندارد و باید هویت دینی و ملی در نسل‌های جدید تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان عنوان کرد: در دروان گذشته هر وقت حمله‌ای به کشور صورت گرفته قسمتی از کهن‌دیار ما از دست رفته و این موضوع خیلی دردناک است و عهدنامه ترکمانچای و گلستان نمونه آن است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند یکی از توطئه‌های استکبار این است که ملت‌ها را از ریشه خود جدا کند، تصریح کرد: ملتی که احساس ریشه و اصالت کند، هویت می‌یابد و در غیر این صورت دشمنان بر آن‌ها مسلط می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه ۴۷ کشور دنیا جنگ را بر ما تحمیل کردند، ادامه داد: ما دو راه بیشتر نداشتیم؛ یکی این بود که تسلیم شویم که با روحیه ایرانی سازگاری نداشت و اما با انتخاب راه دوم شهیدان اجازه ندادند حتی یک وجب از سرزمین ما در دست دشمن بماند.

وی تصریح کرد: اتحاد داشتن در مقابل استکبار جهانی ما در انقلاب و جنگ به پیروزی رساند و امروز شما نوجوانان و جوانان باید هم حول محور امامت و ولایت برای ساختن ایرانی آباد و آزاد تلاش کنید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *