0

جشنواره‌های کشاورزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارند

جشنواره‌های کشاورزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارند
بازدید 7

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در جشنواره هلو در شهر شندآباد شبستر اظهار داشت: جشنواره‌های محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان که از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است نقش مهمی در معرفی محصولات، جذب گردشگر و تبادل فرهنگی بین نقاط مختلف استان ایفا می‌کنند.

وی افزود: این جشنواره‌ها همچنین اقدامی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی استان و معیشت کشاورزان و باغداران است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت کشاورزی و زراعت در آموزه‌های دینی گفت: کشاورزی یکی از مشاغل ارزشمند و با برکت است و ارزش و اهمیتی که در کشاورزی وجود دارد در هیچ شغل دیگری نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر امنیت، استقلال و آزادگی می‌خواهیم باید به امنیت غذایی جامعه نیز اهمیت بدهیم و این امر جز با بها دادن به بخش کشاورزی امکان‌پذیر نیست.

محمدی با اشاره به وجود ۵ میلیون هکتار اراضی باغی در کشور گفت: ۱۱۵ هزار هکتار از این اراضی مربوط به استان آذربایجان شرقی است و منطقه شندآباد نیز با داشتن ۲۳۰۰ هکتار باغات هلو و تولید ۳۷ هزار تن محصول در سال یکی از مناطق مستعد به شمار می‌رود.

وی توجه به رعایت الگوی کشت را با توجه به کم آبی استان ضروری دانست و گفت: باید به سمت کشت محصولات کم آب بر و پر بازده پیش برویم که دولت نیز در این زمینه تسهیلات حمایتی را به کشاورزان ارائه می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *