0

آمارهای اقدام به خودکشی در جامعه نگران کننده است

آمارهای اقدام به خودکشی در جامعه نگران کننده است
بازدید 10

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا وحید زاده، روز دوشنبه در نشست تخصصی نقد و بررسی راهکارهای پیشگیری از خودکشی با اشاره به اهمیت لزوم توجه به ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی گفت: معضل خودکشی از آسیب‌هایی است که تحقیقات و مطالعات علمی زیادی پیرامون ریشه‌ها و عوامل مؤثر بر آن انجام شده و از پدیده‌های اجتماعی است که به لحاظ غیر قابل جبران بودن آن بسیار مورد توجه محققان و جامعه شناسان فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی افزود: بر مبنای نتایج حاصل از این پژوهش‌ها عوامل متعدد و بسیاری بر رشد و حرکت افراد به سمت آسیب زدن به خود وجود دارد که از جمله آنها به میزان همبستگی افراد، پایین بودن ارتباطات اجتماعی و همچنین یکپارچگی نظم اجتماعی بستگی دارد که این مهم لزوم توجه برنامه ریزان و طراحان برنامه‌های حمایتی به این پیش زمینه‌ها را می‌طلبد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه آمارهای اقدام به خودکشی در جامعه نگران کننده است گفت: باید برای این آسیب اجتماعی برنامه ریزی دقیق، سریع و علمی داشته و برای این مهم تعریف جدید و مدل بومی سازی شده داشته باشیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *