0

بخشنامه وحدت رویه در اجرای قانون ارتقای بهره وری امروز ابلاغ شد

بخشنامه وحدت رویه در اجرای قانون ارتقای بهره وری امروز ابلاغ شد
بازدید 7

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: با ییگیری سازمان نظام پرستاری بخشنامه وحدت رویه در اجرای قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت امروز به همه دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شد و این اقدام پایانی بر اجرای سلیقه‌ای این قانون است که موجب نارضایتی پرستاران شده بود.

نسیم هاتفی مودب در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری از ابلاغ بخشنامه‌ای درباره قانون ارتقای بهره‌وری خبر داد و اظهار کرد: با تلاش و پیگیری و همکاری سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت، بخشنامه‌ای جهت وحدت رویه در اجرای قانون ارتقای بهره وری به دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ابلاغ شده است که اتفاق مبارکی است زیرا تا پیش از این در تفسیر نحوه اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در سطح کشور مشکل وجود داشت.

وی افزود: برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی تفسیر نادرستی از قانون ارتقای بهره وری داشتند و ساعات بهره وری را به صورت اضافه کار غیرعملکردی محاسبه می کردند که باعث ایجاد نارضایتی در سطح کشور شده بود اما با پیگیری‌های ئییس سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری امروز بخشنامه ای برای اجرای هماهنگ این قانون، از سوی مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: شیوه اجرای قبلی قانون ارتقای بهره وری باعث شده بود که به پرستاران اضافه کاری اجباری تحمیل شود یعنی پرستاران مجبور بودند ساعات شب را به صورت ۱۲ ساعت موظفی پر کنند در صورتی که این امر، خلاف قانون بود.

هانفی گفت: با ابلاغ این دستورالعمل که «دستورالعمل وحدت رویه‌ی اجرای

قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت» نام دارد از این به بعد دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند که ساعات کار نوبت‌های عصر را با ضریب ۱.۲ و ساعات کار شب و ایام تعطیل را با ضریب 1.5 محاسبه و جزو ساعات موظف فرد محاسبه کنند. این بخشنامه امروز به دانشگاه ها ابلاغ شده و لازم الاجراست‌.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که همگرایی حرفه ای معاونت پرستاری و سازمان نظام پرستاری می تواند نتیجه بخش و در احقاق حقوق جامعه پرستاری بسیار موثر باشد.

رئیس کمیسیون آموزش شورای عالی نظام پرستاری در پاسخ به این سوال که قانون ارتقای بهره‌وری تا پیش از این در زمینه اجرا با چه مشکلاتی مواجه بوده؟ تصریح کرد: برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی این قانون را به درستی اجرا نمی‌کردند و تعدادی از همکاران پرستار بابت این موضوع به دیوان عدالت شکایت کرده بودند.

وی گفت: قانون ارتقای بهره وری تا پیش از این نیز دستورالعمل داشت اما شیوه‌نامه‌ی اجرایی آن به طور ناصحیح و سلیقه ای تفسیر می شد برای مثال در برخی دانشگاه‌ها شیفت شب پرستاران را به جای ۱۸ ساعت ۱۲ ساعت حساب می شد و پرستاران این دانشگاه‌ها مجبور بودند دو برابر بقیه کار کنند تا ساعات موظفی آنها پر شود.

وی تاکید کرد: ابلاغ بخشنامه جدید قانون ارتقای بهره وری در واقع پایانی بر اجرای سلیقه ای قانون ارتقای بهره وری برای پرستاران به حساب می‌آید‌ و کمک می‌‌کند که دانشگاه‌های علوم پزشکی نحوه اجرای قانون ارتقای بهره وری را اصلاح کنند و پرستاران ا1افه کار اجباری نداشته باشند.

 

 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *