0

۴۰ پروژه سرمایه گذاری موقوفات در مازندران اجرا شد

۴۰ پروژه سرمایه گذاری موقوفات در مازندران اجرا شد
بازدید 7

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری شامگاه سه شنبه در حاشیه برنامه‌های هفته وقف اظهار کرد: امروز ۲۶ پر وژه موقوفات و بقاع متبرکه با هزینه ۲۶۴ میلیارد تومانی افتتاح و ۱۴ پروژه با پیش‌بینی و سرمایه‌گذاری ۱۶۷ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به تجلیل نمادین از ۸۰ واقف مازندرانی افزود: طی سال‌های اخیر ۳۶۴ وقف جدید داشتیم، از سال گذشته تاکنون نیز ۸۵ وقف جدید ثبت شد که ۸۰ درصد موقوفات منفعتی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه روز گذشته ۸ وقف جدید داشتیم، از مردم استان برای مساعدت در ساخت و ساز امامزاده عباس (ع)، عبدالله (ع)، بسمل و بی بی زینب (س) و سایر امامزادگان درخواست حمایت کرد.

حیدری‌‎جناسمی گفت: در مجموع دو نوع وقف شامل؛ وقف انتفاعی و منفعتی داریم، وقف منفعتی درآمد ایجاد می‌کند.

همچنین با حضور استاندار مازندران، فاز نخست طرح توسعه حرم امامزاده عبدالله (ع) آمل شامل شبستان، سنگ‌فرش، درب و پنجره چوبی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

مساحت شبستان امامزاده عبدالله (ع) آمل ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع می‌باشد که جزو یکی از بزرگترین اماکن مذهبی و بقاع متبرکه کشور به‌شمار می‌رود.

همچنین نمایشگاه زنجیره محصولات تولیدی اراضی کشاورزی موقوفات مازندران برپا و تولیدات کشاورزی اراضی وقفی استان به نمایش گذاشته شد.

یوسف نوری استاندار مازندران در این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند اوقاف مازندران در ورود به بحث تولید محصولات کشاورزی، گفت: اوقاف با ورود به تولید محصولات کشاورزی گام مهمی در بحث خودکفایی و رونق تولید برداشته است و از این ظرفیت باید برای ورود به بحث اصلاح بذر، بسته بندی محصولات و صادرات استفاده کند.

در پایان این مراسم در قالب همایش یاوران وقف از واقفین خیراندیش، فعالان عرصه وقف وقف و بقاع متبرکه تجلیل به عمل آمد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *