0

۴۲ میلیارد تومان برای تعمیر و مرمت مساجد جامع کردستان هزینه شد

۴۲ میلیارد تومان برای تعمیر و مرمت مساجد جامع کردستان هزینه شد
بازدید 9

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاروند ظهر چهارشنبه در همایش یاوران وقف ضمن تبریک هفته وقف و هفته وحدت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: لازم است یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و قدردان خون آنها باشیم.

وی بیان کرد: در عرصه قرآنی در وقف استان مسابقاتی در بخش استانی و کشوری برگزار شد که سال گذشته نفر اول و سوم معارف قرآنی در بخش خواهران و معارف برادران رتبه اول و دوم مربوط به کردستان بود.

مدیرکل وقف و امور خیریه کردستان عنوان کرد: سال قبل‌تر هم نفر اول در مرحله کشوری و بین المللی از کردستان بود که جزو افتخارات استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاروند یادآور شد: از مهر گذشته تاکنون هم در بحث مساجد ۴۲ میلیارد برای تعمیر و مرمت و بازسازی مساجد جامع شهرستان‌ها هزینه شد.

وی افزود: در بخش مصلای مریوان با ۸ هزار متر زیربنا ۲۰ میلیارد تومان سال قبل از محل اعتبارات دولتی برای ادامه پروژه تخصیص یافت و امسال هم ۲۰ میلیارد مصوب شده است.

مدیرکل وقف و امور خیریه کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد جمعیت باشکوه نماز خوانان مریوانی در این مصلا باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاروند یادآور شد: در بحث مسکن محرومین و اهدا زمین به محرومین به صورت موردی، کمک به ساخت زمین فوتبال در نقاط دورافتاده، ساخت غسالخانه، ۲۲۰ کارگاه خیاطی از محل موقوفات و مبرات مبالغی اهدا شد.

وی بیان کرد: پروژه خدمات اجتماعی، اهدای ۴ هزار سبد کالا در اول سال تحصیلی به کمک موقوفات، در بحث درمان اهدای خدمات و تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌ها هم اقداماتی صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اذعان کرد: ۹۶ درصد اسناد مالکیت موقوفات در کردستان انجام و سنددار شدند و استان در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاروند گفت: راه اندازی گروه جهادی در بخش سلامت در ۴ نقطه رزمایش برگزار که کمک خوبی در حوزه سلامت داشت.

وی عنوان کرد: ۱۰ منزل مسکونی وقفی احیا و بازسازی شد، و مشکلاتی در بحث موقوفات استان ایجاد کرده بود که الحمدالله برطرف شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: مسجد و دین حوزه اصلی وقف در استان است و از آنجا که تمام مغازه‌های تجاری وقف سرقفلی آنها واگذار شده بود اجاره کمی دریافت می‌شد که اتفاق جدیدی که روی داد مکان‌های مخروبه و رها شده با موقعیت خوب بازسازی و احیا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاروند بیان کرد: در همین حوزه ۱۳ هزار متر در سقز در بخش تجاری احداث و در سنندج ۱۲ واحد تجاری خدماتی و در شهر بیجار بازارچه خوب و صد درصدی احداث شد که در بخش اشتغال هم کمک خوبی می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *