0

وقف‌ یکی از عوامل پیشرفت و ماندگاری تمدن اسلامی است

وقف‌ یکی از عوامل پیشرفت و ماندگاری تمدن اسلامی است
بازدید 19

حجت الاسلام مفید سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وقف یکی از تعالیم مترقی و پیشرفته اسلام است و همچون سایر تعالیم این دین مبین و احکام پیامبر گرامی اسلام، با فطرت انسانی موافقت دارد.

وی افزود: اگر فرد، با عقل سلیم و فطرت سالم خود به فلسفه وقف نگاه کند مشخص خواهد شد که این سنت حسنه الهی دارای چه فواید بسیاری بوده و چه اندیشه مترقی و بلندی در دین اسلام است چرا کا وقف بدون شک دارای فواید بی‏شمار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و پیشرفت دینی و عامل نهادینه شدن ارزش‏‌های والای اسلامی در جامعه است.

سهرابی تأمین اجتماعی را یکی از اهداف وقف معرفی کرد و بیان کرد: موقوفات می‌تواند منجر به افزایش سطح زندگی افراد کم بضاعت شود و در با ورود در هر عرصه‌ای موجب شکوفا شدن آن بخش شود به عنوان مثال وقف در حوزه بهداشت و درمان قطعاً ارتقای سطح زیرساخت‌های درمانی را به همراه خواهد داشت.

وی فقر زدایی را از دیگر اهداف وقف برشمرد و گفت: با استفاده از وقف می‌توان در راستای فقرزدایی گام برداشت و با وقف املاک یا درآمدهایی به منظور رسیدگی به محرومین به این هدف نائل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب با دعوت از مردم جهت پیوستن به ردیف واقفان، گفت: وقف از معدود خیراتی است که پرونده فرد برای جذب نیکی‌ها بعد از مرگ نیز مفتوح می‌ماند و باقیات الصالحاتی مجرب است که مومنان می‌توانند به آن توجه داشته باشند.

سهرابی خاطرنشان کرد: وقف یکی از عوامل توسعه و ماندگاری تمدن بزرگ اسلامی است چرا که ائمه اطهار علیه السلام از طریق موقوفات و وقف بخشی از اعتبارات لازم برای تبلیغات دینی و حفظ حیات تشیع را تأمین کرده‌اند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *