0

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز + فوت‌وفن‌های مهم آن

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز + فوت‌وفن‌های مهم آن
بازدید 9

اگر دنبال یک ترشی ترد و خوشمزه می‌گردید که با انواع غذاها بتوانید آن را سرو کنید، ترشی لوبیا سبز بهترین گزینه است. یک ترشی خوش‌‌عطر و طعم که خیلی ساده و بی‌دردسر می‌توان آن را آماده کرد و در یخچال نگه داشت. پس اگر از طرفداران پروپاقرص ترشی‌ها هستید، حتما این ترشی را هم درست کنید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. همراه این مطلب از دیجی‌کالا مگ باشید که می‌‌خواهیم طرز تهیه ترشی لوبیا سبز را به شما آموزش دهیم و بگوییم که چگونه می‌توانید آن را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید.

فهرست محتوا

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز
    طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با گوجه
     طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج
و در آخر…

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

برای درست کردن این ترشی خوشمزه ابتدا مواد زیر را آماده کنید و مراحل را قدم‌به‌قدم پیش بروید:

مواد لازم مقدار
لوبیا سبز ۵۰۰ گرم
سرکه سفید ۲ لیوان
آب ۱ لیوان سرخالی
نمک یک‌ونیم قاشق چایخوری
سیر ۶ حبه
فلفل قرمز ۲ عدد
ترخون و مرزه ۱ دسته کوچک

ترشی سیر مروارید اکسورا - 500 گرم

ترشی سیر مروارید اکسورا – ۵۰۰ گرم

۵۸,۰۰۰
تومان

ترشی مخلوط انتخاب - 670 گرم

ترشی مخلوط انتخاب – ۶۷۰ گرم

۵۷,۶۰۰
۵۴,۷۲۰
تومان

خرید انواع شور و ترشی از دیجی‌کالا

مشاهده همه

آموزش ترشی لوبیا سبز:

مرحله اول: در اولین مرحله لوبیاها را به‌خوبی بشویید؛ سپس درون یک آبکش بریزید و اجازه دهید تا آب اضافی آن به‌طور کامل خارج شود. حالا یک دستمال تمیز بردارید و لوبیاها را روی آن بگذارید تا رطوبت اضافی‌شان به‌طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم: یک کارد تیز بردارید و سر و ته لوبیا‌ها را جدا کنید. حالا سرکه و آب را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم شود. سپس نمک را اضافه کنید و اجازه دهید نمک به‌طور کامل در ترکیب آب و سرکه حل شود. حرارت را روی ملایم بگذارید؛ لوبیا سبز‌ها را هم به این ترکیب اضافه نمایید و کمی هم بزنید. سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا رنگ لوبیاها به‌طور کامل تغییر کند. پس از آن اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه دیگر لوبیاها داخل قابلمه بماند و کمی بپزد.

مرحله سوم: در این مرحله لوبیا سبز‌ها را از قابلمه دربیاورید، یک شیشه مناسب را به‌خوبی بشویید و با یک دستمال به‌طور کامل خشک کنید. حالا یک لایه لوبیا سبز درون آن بچینید.

مرحله چهارم: در لایه بعد مقداری سیر، فلفل قرمز، ترخون و مرزه بچینید و به همین ترتیب لایه‌ها را ادامه دهید. در آخر ترکیب سرکه و آب درون قابلمه را روی لوبیا‌ها بریزید و درب شیشه را محکم ببندید.

مرحله پنجم: ترکیب آب و سرکه باید به‌اندازه یک بند انگشت بالاتر از سطح تمامی مواد باشد. ترشی را در یک جای خشک و خنک نگه دارید و پس از یک هفته مصرف کنید.

طرز درست کردن ترشی لوبیا سبز به همین سادگی‌ست. می‌توانید این ترشی را به‌راحتی در خانه در مدت زمان کوتاهی درست کنید.

طرز تهیه انواع ترشی‌ تابستانی با میوه‌های فصلی

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با گوجه

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با گوجه

اگر می‌خواهید ترشی‌تان رنگ و لعاب بیشتری داشته باشد، می‌توانید به آن گوجه‌فرنگی اضافه کنید. برای تهیه این مدل ترشی به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار
لوبیا سبز ۱۰۰ گرم
گوجه‌فرنگی ۵۰۰ گرم
هویج ۱۰۰ گرم
سرکه ۱۰۰ گرم
آب نصف لیوان
نمک ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم
سرکه سفید وردا مقدار 3000 گرم
سرکه سفید وردا مقدار ۳۰۰۰ گرم
۱۴۸,۹۰۰ تومان
مشاهده و خرید

ترشی لوبیا سبز با گوجه: مراحل زیر را قدم‌به‌قدم پیش بروید تا یک ترشی خوشمزه و خوش‌رنگ درست کنید:

مرحله اول: مانند دستور قبل، لوبیا سبز‌ها را آماده کنید و خوب بشویید. سپس با مقداری آب روی حرارت بگذارید تا کمی تغییر رنگ دهد و بپزد. پس از گذشت حدود ۱۰ دقیقه، لوبیاها را از آب جوش دربیاورید و روی یک دستمال نخی پهن کنید تا کاملا خشک شوند و کمی از حرارت بیفتند.

مرحله دوم: در این مرحله هویج‌ها را به سایز دلخواه‌تان خرد کنید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه در آب جوش بمانند تا کمی نرم شوند. بعد از آن، هویج‌ها را کنار لوبیا بگذارید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. سپس سیر را هم رنده کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: گوجه‌فرنگی‌‌ها را خرد کنید و به همراه آب روی حرارت بگذارید تا کمی نرم شود. سپس آن‌ها را در یک آبکش بریزید و با گوشت‌کوب برقی گوجه‌ها را بزنید تا کاملا به شکل پوره دربیاید. بعد از آن سرکه، نمک و فلفل را به پوره گوجه اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا یک سس خوشمزه و خوش‌عطر آماده شود.

مرحله چهارم: یک شیشه مناسب و خشک را بردارید و مواد ترشی را لایه‌‌به‌لایه در آن بریزید. در آخر پوره گوجه‌فرنگی را روی مواد اضافه کنید و درب آن را محکم ببندید. ظرف ترشی را در یک جای خشک و خنک نگه دارید و بعد از ۳ روز، ترشی را میل کنید.

طرز تهیه ترشی لیموترش با پوست: ۵ روش ساده اما خوشمزه!

 طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با هویج

درست کردن ترشی لوبیا سبز و هویج هم کار سختی نیست؛ اول مواد زیر را آماده کنید و سپس مراحل درست کردن آن را قدم‌به‌قدم پیش بروید:

مواد لازم مقدار
لوبیا سبز ۵۰۰ گرم
هویج ۲ عدد بزرگ
سرکه سفید ۴ لیوان
سیر ۵ حبه
فلفل تند ۲ عدد
نمک ۲ قاشق غذاخوری
ترخون و مرزه ۲ شاخه
سیاه‌دانه، تخم گشنیز و گلپر به مقدار لازم (اختیاری)
لوبیا سبز Fresh مقدار 1 کیلوگرم
لوبیا سبز Fresh مقدار ۱ کیلوگرم
مشاهده کالا

طرز تهیه:

مرحله اول: لوبیا سبزها را مثل مراحل قبل بشویید و روی دستمال خشک کنید. سپس با کارد دو سر آن را بگیرید و به قطعات ۳ تا ۴ سانتی‌متری خرد کنید. پوست هویج‌ها را هم بگیرید و به شکل خلال‌های بلند یا دایره‌ای برش بزنید. لوبیا سبز را در آب جوش به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بپزید تا کمی نرم شود، سپس فوراً آن را در آب سرد (یخ) قرار دهید تا فرآیند پخت متوقف شود. با این کار لوبیا سبز در ترشی‌ ترد باقی می‌ماند.

مرحله دوم: پوست سیرها را بگیرید و به صورت درسته یا حلقه‌ای خرد کنید. فلفل‌های تند را می‌توانید هم به صورت درسته در ترشی بریزید و هم برش بزنید.

مرحله سوم: شیشه‌های ترشی را استریل کنید. برای این کار می‌توانید شیشه‌ها را در آب جوش به مدت چند دقیقه بجوشانید و سپس خشک نمایید. حالا چند شاخه از سبزی‌های معطر (مثل ترخون و مرزه) را در ته شیشه‌ها قرار دهید. سپس لوبیا سبز و هویج‌ها را به صورت لایه‌لایه در شیشه بچینید. در بین لایه‌ها، سیر، فلفل، سیاه‌دانه و تخم گشنیز را قرار دهید.

مرحله چهارم: نمک را در سرکه سفید حل کنید و سرکه را روی مواد داخل شیشه بریزید؛ تا جایی‌که مواد کاملاً پوشیده شوند. درب شیشه‌ها را محکم ببندید و اجازه دهید تا در یک جای خنک به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز استراحت کنند و آماده مصرف شوند.

سریع‌ترین روش تهیه ترشی ربی (مشهدی) خوشمزه

آموزش ترشی لوبیا سبز

و در آخر…

همان‌طور که دیدید، در این مطلب از طرز تهیه ترشی لوبیا سبز حرف زدیم و به چند سوال متداول درباره آن پاسخ دادیم. برای اینکه ترشی شما مدت زمان طولانی‌تری سالم بماند بهتر است چند نکته زیر را رعایت کنید:

  • تمام مواد را خشک کنید؛ این کار از کپک زدن ترشی جلوگیری می‌کند. برای خشک کردن می‌توانید از پارچه‌های تمیز کمک بگیرید.
  • شیشه را تا لبه از مواد پر کنید و اجازه دهید تا سرکه روی تمام مواد را بپوشاند.
  • از درب‌هایی استفاده کنید که به‌درستی چفت می‌شوند یا دارای واشر لاستیکی هستند تا از ورود هوا به داخل ترشی جلوگیری کنید.

با همین نکات ساده، می‌توانید یک ظرف ترشی خوشمزه با ماندگاری طولانی آماده کنید و از تجربه طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

سوالات متداول

۱. ترشی لوبیا سبز را تا چه مدت می‌توان نگه داشت؟

از این ترشی می‌توان تا ۳ ماه در یخچال نگهداری کرد.

۲. آیا می‌توان از لوبیا سبز خام در ترشی استفاده کرد؟

خیر، چون لوبیا سبز خام آنزیم‌هایی دارد که خیلی زود باعث لیز شدن ترشی می‌شود.

۳. برای تهیه ترشی لوبیا سبز چقدر باید لوبیا را در آب جوشاند؟

به مقداری که نرم و له نشود و کمی تغییر رنگ دهد.

۴. در تهیه ترشی لوبیا سبز نمک چه نقشی دارد؟

نمک علاوه‌بر خوشمزه‌تر شدن ترشی، از لیزشدن آن جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که لوبیا ترد باقی بماند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *