0

آینده‌ نگاری حوزه کودک ضرورت‌ دارد

آینده‌ نگاری حوزه کودک ضرورت‌ دارد
بازدید 9

به‌گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های فعالیت‌های روز جهانی و هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳ را با اشاره به جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی در شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و دیگر شهدای عرصه مقاومت آغاز و با محکوم به شکست توصیف‌کردن این حرکت‌های مذبوحانه تصریح‌کرد: نابودی رژیم اشغال‌گر قدس قطعی و حتمی است.

میر عظیمی در ادامه به اهمیت فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان و تربیت نسلی مؤمن، متعهد، انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک گامی در جهت شکل‌دهی به برنامه‌های سالانه و مسیر آینده نگاری حوزه کودک است.

وی به تشریح برنامه‌های این ایام پرداخت و ادامه داد: هم‌گرایی و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد فعال در حوزه فرهنگ، برای جلب نظر افکار عمومی نسبت به کودکی، ویژگی‌ها، نیاز و خواسته‌های کودکان از اهداف برنامه‌های این ایام به‌شمار می‌رود.

میرعظیمی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های جامعه در ارتباط با کودکان، معرفی ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای مردمی فعال در حوزه کودک، فراهم‌سازی امکان دسترسی عادلانه کودکان به فرصت‌ها، تولید محتوای رسانه‌ای مناسب برای آینده‌سازان و بسترسازی برای گفتمان‌های تحول‌آفرین در عرصه تعلیم و تربیت را از دیگر اهداف برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک است.

وی شعار هفته ملی کودک را «برای کودکان، برای آینده» اعلام‌کرد و گفت: کودکان، خانواده‌ها، مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و فعالان حوزه کودک و نوجوان از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ با این ویژه برنامه‌ها همراه می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اضافه‌کرد: این برنامه‌ها در ۳ سطح «ویژه کودکان»، «مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین» و «فعالان حوزه کودک» برنامه ریزی و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود و در نظر داریم با بستر سازی‌های هدفمند، زیرساخت‌های مناسبی برای فعالیت‌های کودک محور و فعالان این عرصه در تمامی ایام سال فراهم کنیم.

وی ضمن مهم ارزیابی کردن تعامل، همگرایی و هم افزایی فعالان فرهنگی گفت: انتظار داریم برنامه‌های پیشنهادی مجموعه‌های همراه نقش به سزایی در کیفیت و کمیت بخشی به برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک داشته باشد و در این میان از همراهی و مشارکت تمامی علاقه مندان و فعالان این حوزه برای شکل‌دهی به فرداهای فرزندان ایران اسلامی استقبال می‌کنیم.

گفتنی‌است، در این نشست که روز دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳ به‌میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، نمایندگانی از آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، میراث فرهنگی و گردشگری و حوزه هنری حضور داشتند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *