0

مشکلات پرستاران زن به صورت ویژه بررسی می شود

مشکلات پرستاران زن به صورت ویژه بررسی می شود
بازدید 7

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: 70 درصد پرستاران زن هستند که به علت شرایط این حرفه شرایط فرزنددار شدن را ندارند. این مشکلات به صورت ویژه در مجلس بررسی می شود تا راهکاری برای حمایت از پرستاران زن در قوانین فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی نظام پرستاری، دکتر فاطمه محمدبیگی در نشست رئیس کل و اعضای شورای عالی نظام پرستاری با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: تعداد فرزندان پرستاران را بررسی کنید که چند فرزند دارند. بسیاری از زنان پرستار به دلیل شرایط کاری حتی شرایط فرزنددار شدن ندارند.

وی افزود: از طرفی میزان استخدام پرستاران بسیار پایین است. ما در مجلس قبلی چند موضوع مرتبط با مجوز استخدام برای پرستاران درخواست کردیم اما این امر محقق نشد. باید سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت بهداشت به ما گزارش بدهند که این استخدام ها به چه ترتیب انجام شده است.

وی ادامه داد: برای جبران کمبود نیرو و کاهش ساعات اضافه کار نیازمند کارهای ویژه هستیم. بانوان 70 درصد قشر سلامت را تشکیل می‌دهند و باید مشکلات آنها به صورت ویژه مورد پیگیری و توجه قرار بگیرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *