0

تنیس روی میز زنان بانگاه جهانی درمسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کند

تنیس روی میز زنان بانگاه جهانی درمسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کند
بازدید 9

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در سال جاری میلادی از ۱۶ مهر به میزبانی آلماتی قزاقستان و در سه بخش تیمی، انفرادی و دوبل مردان و زنان آغاز می شود تا پس از یک هفته رقابت میان شرکت کنندگان، برترین های آسیا و نمایندگان این قاره در فینال مسابقات قهرمانی جهان مشخص شوند.

تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران با ترکیب ندا شهسواری، شیما صفایی، پریناز حاجیلو، فاطمه یاری، ستایش ایلوخانی و مهشید اشتری در این رقابت ها شرکت می کند. برای این حضور، ملی پوشان ایران ۱۳ مهر با هدایت حمیده ایرانمنش عازم آلماتی می شوند.

ایرانمنش در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد شرایط ملی پوشان تنیس روی میز بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و میزان شانسی که برای کسب سهمیه جهانی از این رقابت ها دارند، توضیح داد.

وی گفت: با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه در مسابقات شرکت می کنیم و این اتفاقی خوبی برای ما است. یاوری که ۱۹-۱۸ ساله است سال گذشته وارد ترکیب تیم ملی بزرگسالان شد و امسال هم برای این رقابت ها انتخاب شد. جوان تر از وی اما ایلوخانی است که ۱۶ سال دارد. این نفرات کنار بازیکنی با تجربه مانند ندا شهسواری قرار می گیرند. حاجیلو هم جزو با تجربه های تیم است که بعد از دو سال دوری دوباره وارد ترکیب شده است. صفایی هم تجربه لازم از حضور در میادین بین المللی را دارد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان با اشاره به شیوه برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: تیم هایی که در دوره پیشین این رقابت ها اول تا ششم شدند در مرحله مقدماتی این دوره استراحت می کنند، سایر تیم ها اما دیدارهای شان را از این مرحله آغاز می کنند. تیم ملی ایران در دوره پیشین رقابت های قهرمانی آسیا نهم شد و بنابراین باید از مرحله مقدماتی وارد مسابقات این دوره شود. امیدواریم در این مرحله با قرعه خوبی روبرو شویم، آمادگی بازیکنان خوب است اما قطعا قرعه هم در عملکرد آنها تاثیرگذار است.

ایرانمنش با مروری بر عملکرد تیم ملی تنیس روی میز بانوان در ادوار مختلف مسابقات قهرمانی آسیا ادامه داد: تیم ملی بانوان در این رقابت ها روندی پلکانی داشته است. از سیزدهم به دوازدهم و از این رده به یازدهم ارتقا پیدا کرده است. طی دو دوره اخیر هم جایگاه نهم آسیا را از آن خود کرده ایم. در این دوره هم، اول حفظ این جایگاه برای‌مان اهمیت دارد و بعد بالاتر رفتن از آن.

وی همچنین در مورد روندی که تیم ملی تنیس روی میز زنان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا طی کرده است، تصریح کرد: بعد از المپیک رقابت های انتخابی برای تعیین ترکیب تیم ملی برگزار شد و بلافاصله بعد از آن اردوهای آماده سازی را آغاز کردیم. روند خوبی طی شده است، هنوز هم بازیکنان در اردو هستند و تا زمان اعزام روند تمرینات‌مان را دنبال می کنیم.

«شرایط کسب سهمیه جهانی از مسابقات قهرمانی آسیا به چه صورت است و ملی پوشان ایران برای این مهم چقدر شانس دارند؟»، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان در پاسخ به این پرسش گفت: در بخش دوبل و انفرادی این رقابت ها ۲۹ سهمیه فینال مسابقات قهرمانی جهان توزیع می شود. کار برای کسب یکی از این سهمیه ها بسیار سخت خواهد بود. بهترین های تنیس روی میز جهان در آسیا هستند و این رقابت ها هم به خاطر انتخابی جهان، با حضور حداکثری تیم ها برگزار می شود.

وی افزود: بازیکنان ما نسبت به خیلی از نمایندگان دیگر کشورها رنکینگ پایین تری دارند و ممکن است در مرحله مقدماتی با قرعه سختی مواجه شوند. همین موضوع کار را برای دستیابی به سهمیه سخت تر می کند. البته با نگاه جهانی شدن در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می کنیم اما می دانیم کارمان بسیار دشوار خواهد بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان تاکید کرد: نخستین بار است که باید از حضور در مسابقات انتخابی برای مسابقات فینال انفرادی و دوبل قهرمانی جهان سهمیه گرفت. بازیکنان ما هم می خواهند خودشان را در این میدان نشان دهند اما نمی توان منکر سخت بودن کار شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *