0

طرز تهیه مرغ آلبالویی با برنج زعفرانی + آموزش ویدیویی

طرز تهیه مرغ آلبالویی با برنج زعفرانی + آموزش ویدیویی
بازدید 7

مرغ آلبالویی یک غذای محبوب و خوشمزه‌ست که با یک بار درست کردن آن، به برنامه ثابت سفره‌ی خانوادگی شما اضافه خواهد شد. مرغ در انواع خورش‌ها، پلوها، سالادها، فست فود‌ها و خوراک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی استفاده از آن برای غذای اصلی و به‌صورت خورش رواج بیشتری دارد. برای درست کردن  خورش مرغ خوشمزه و خوش طعم دستور پخت‌های زیادی وجود دارد و ممکن است هر آشپزی روش خاص خود را برای پخت مرغ داشته باشد. اگر از درست کردن مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید مرغ را با یک روش جدید برای خانواده و عزیزان‌تان تهیه کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید. در ادامه همراه ما باشید.

مواد لازم

مواد مقدار
مرغ ۲ یا ۳ تکه
آلبالو بدون هسته ۱ پیمانه
پیاز ۲ عدد
زعفران دم کرده به مقدار لازم
کره ۳۰ گرم
عسل یا شکر به مقدار لازم
زردچوبه و نمک به مقدار لازم

خرید مواد لازم از دیجی‌کالا

عسل چهار گیاه طبیعی ژیکاس - 900 گرم
عسل چهار گیاه طبیعی ژیکاس – ۹۰۰ گرم
۵۰ %

۵۴۸,۹۰۰
۲۷۴,۴۵۰ تومان

مشاهده و خرید

نکات پخت مرغ؛ ۱۳ نکته طلایی برای خوش عطر و خوشمزه شدن مرغ

طرز تهیه مرغ آلبالویی

۱.
اول از همه تیکه‌های ران مرغ را سرخ کنید و مقداری زردچوبه و نمک اضافه کنید. بعد داخل همان تابه پیاز نگینی را تفت داده و سپس مرغ‌ها را داخل آن قرار دهید و به اندازه دو سوم مرغ‌ها آب جوش بریزید. مقداری زعفران و نمک بریزید و بگذارید به مدت یک و نیم تا دو ساعت با حرارت متوسط رو به کم بپزد.
۲.
آلبالو‌های بدون هسته را با مقداری شکر یا عسل مخلوط کرده و بگذارید تا نیم ساعت آب بیندازد. پیاز رنده شده را تفت دهید بعد از آنکه آب آن کشیده شد مقداری روغن اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز‌ها خوب سرخ شدند آلبالوها را اضافه کنید و تفت بدهید و سپس زعفران و کره را اضافه کنید. بعد از اینکه آب مرغ‌ها کشیده شد این سس را به مرغ‌ها اضافه کنید.
۳.
اجازه دهید این خورشت به مدت سی یا چهل دقیقه با حرارت کم بپزد و به روغن بیفتد.

این خورش خوشمزه را با برنج زعفرانی سرو کنید. نوش جان!

این نکته را فراموش نکنید که برای پخت مرغ آلبالویی در فصلی که آلبوی تازه در دسترس نیست می‌توانید از آلبالوی منجمد استفاده کنید.

آلبالو منجمد پمینا - 400 گرم
آلبالو منجمد پمینا – ۴۰۰ گرم
۵۷,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

دیجی‌کالا مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی‌کالا در «استاندارد حرفه‌ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه‌ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی‌کالا، به طور مستقیم از دیجی‌کالا کسب درآمد می‌کنند.

دیجی‌کالا به‌سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه‌ای دارند، فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به دیجی‌کالا مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

درباره‌ی دیجی‌کالا مگ تَلِنت

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *