0

کارگروه ویژه پرستاری در شبکه سلامت سیما تشکیل شد

کارگروه ویژه پرستاری در شبکه سلامت سیما تشکیل شد
بازدید 8

کارگروه ویژه پرستاری به منظور افزایش همکاری رسانه‌ای بین سازمان نظام پرستاری و شبکه سلامت سیما تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری دکتر احمد نجاتیان، رئیس کل سازمان نظام پرستاری امروز در جلسه دیدار با مسئولان شبکه سلامت سیما گفت: سازمان نظام پرستاری یک سازمان غیر دولتی است که حدود 20 سال پیش تشکیل شده است. اهداف 10 گانه ای در قانون تشکیل این سازمان وجود دارد که از بین آنها 9 هدف در جهت بهبود کیفیت مراقبت های پرستاری به مردم تعریف شده و یک هدف از این اهداف پیگیری مطالبات صنفی پرستاران است.

وی افزود: استانداردسازی سازی خدمات پرستاری، نظارت بر کیفیت خدمات، آموزش و پژوهش های پرستاری از جمله مهمترین اهداف تشکیل سازمان نظام پرستاری است. یک نمونه آن نظارت بر خدمات مراکز هوم کر است که متاسفانه رها شده و نظارتی بر آن وجود ندارد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: متاسفانه به قدری مطالبات پرستاران در سالهای اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته که عمده فعالیتها و توان سازمان نظام پرستاری معطوف به مسائل صنفی شده و از مسائل اساسی ارتقای کیفی خدمات پرستاری غفلت شده است. یک نمونه این مسائل بکارگیری اتباع غیر مجاز و پرستاران غیر مجاز در مراکز مراقبتی است که می تواند سلامت مردم را به مخاطره بیندازد.

وی ادامه داد: بی توجهی به حقوق و مسائل پرستاری در بزنگاهها به زیان کشور تمام می شود. با این وجود پرستاران مانند دوران کرونا همواره در سخت ترین شرایط کشور به وظایفشان عمل کرده اند.

دکتر نجاتیان گفت: مسائل زیادی در حوزه پرستاری وجود دارد که بیان آن در رسانه می تواند به تقویت نظام سلامت کمک کند، از جمله اینکه در قانون برنامه هفتم به کاهش پرداخت از جیب مردم، یا اجرای نظام ارجاع توجه شده است اما نقش پرستاران و از جمله مراکز هوم کر در کاهش هزینه های سلامت هنوز به درستی مورد توجه قرار نگرفته است.

دکتر علی دادگری معاون آموزشی سازمان نظام پرستاری نیز در این دیدار که در محل شبکه سلامت سیما برگزار شد، گفت: ظرفیت بزرگی در جامعه پرستاری برای آموزش به مردم در زمینه سواد سلامت و پیشگیری از بیماری ها وجود دارد. پرستاران زیادی هستند که در حوزه های مختلف بیماری ها تخصص دارند و می توانند مباحث پیشگیری را به زبان ساده برای مردم توضیح بدهند و قطعا افزایش آگاهی عمومی به کاهش بروز بیماری ها و به تبع آن کاهش هزینه های نظام سلامت و مردم منجر می شود.

وی افزود: علاوه بر آن، این امکان وجود دارد که از ظرفیت صدا و سیما برای بازآموزی پرستاران استفاده کنیم. به همین منظور قرار است برنامه مشترکی را با همکاری صدا و سیما برای آموزش مداوم پرستاران در روزهای پنجشنبه برگزار کنیم که قطعا مورد استقبال پرستاران قرار می گیرد به خصوص اینکه برای پرستاران امتیاز بازآموزی هم دارد.

دکتر محمد مهدی قاسمی، رئیس شبکه سلامت سیما نیز در دیدار با مسئولان سازمان نظام پرستاری گفت: خوشبختانه در دوره اخیر سازمان نظام پرستاری تعاملات این سازمان با صدا و سیما و رسانه ها گسترش پیدا کرده و قطعا این تعاملات هم به نفع پرستاران و هم به نفع بهبود کیفیت خدمات سلامت به مردم است.

وی افزود: شبکه سلامت نیز از افزایش همکاری با سازمان نظام پرستاری و جامعه پرستاری در همه حوزه ها استقبال می کند، ظرفیت ها و حوزه های متعددی برای همکاری وجود دارد. از جمله بیان مطالبات و پیگیری مسائل پرستاران در برنامه های خبری، که می تواند با مطالبه گیری از مسئولان اجرایی به رفع مشکلات پرستاران کمک کند.

دکتر قاسمی ادامه داد: در فضای رسانه ای امروز فضای مجازی نقش بسیار پررنگی پیدا کرده، متاسفانه فیک نیوز و اخبار غلط در این فضا بسیار زیاد است و باید با دقت و وسواس زیادی به اخبار فضای مجازی نگاه کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما گفت: ما آماده تعامل و همکاری با سازمان نظام پرستاری در زمینه های مختلف هستیم. پرستاران در دوره های مختلف از جمله دوران کرونا در صف مقدم خدمت به مردم بودند و باید به حقوق خود برسند.

وی افزود: از افزایش همکاری با سازمان نظام پرستاری استقبال می کنیم و با پیشنهاد روابط عمومی سازمان نظام پرستاری برای تشکیل کارگروه مشترک بین سازمان نظام پرستاری و شبکه سلامت استقبال می کنیم. این کارگروه با حضور نمایندگان دو طرف می تواند به صورت منظم تشکیل شود تا برنامه های رسانه ای مورد نظر به سرانجام برسد.

دکتر علیرضا بهفر، قائم مقام شبکه سلامت سیما نیز در این جلسه گفت: نظام سلامت یک تیم است و پرستاران یکی از گروه های مهم نظام سلامت هستند. شبکه سلامت سیما و رادیو سلامت تشکیل شده اند که به صورت تخصصی مسائل حوزه سلامت و از جمله پرستاران را پیگیری کنند و در این زمینه آماده همکای هستیم.

وی گفت: شبکه سلامت سیما هم در زمینه پیگیری مطالبات پرستاران و مطالبه گری از مسئولان، هم در زمینه استفاده از ظرفیت پرستاران برای آموزش عمومی و ارتقای سواد سلامت و هم برنامه های مناسبی مانند روز پرستار آماده همکاری با سازمان نظام پرستاری است.

دکتر بهفر افزود: می توانیم محصولات رسانه ای مختلفی را به صورت برنامه های زنده، کلیپ، میان برنامه، برنامه های مستند، موشن و انیمیشن و … با آرم مشترک تولید و منتشر کنیم.

وی ادامه داد: البته در مطالبه گری ها باید به صورت برنامه ریزی شده گام برداریم و به سمت افزایش غیر منطقی مطالبات نرویم و در عین حال اصناف و گروه های مختلف فعال در نظام سلامت را در مقابل یکدیگر قرار ندهیم.

در این جلسه با پیشنهاد روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، مصوب شد که کارگروه پرستاری در شبکه سلامت سیما با حضور نمایندگان سازمان نظام پرستاری و شبکه سلامت سیما تشکیل شود و به صورت منظم برنامه های مشترک را پیگیری کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *