0

بدهی ۱۵ همتی تأمین اجتماعی به دارو و تجهیزات پزشکی

بدهی ۱۵ همتی تأمین اجتماعی به دارو و تجهیزات پزشکی
بازدید 6

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی روز در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد: گفت: درخواست داده‌ایم ۶۰۰ میلیون دلار نیز تا پایان امسال برای سهمیه ارزی ملزومات پزشکی اختصاص یابد و در این زمینه جلسه‌ای هم با رئیس جمهور برگزار خواهیم کرد. البته گروهی با تخصیص این سهمیه ارزی مخالف هستند و معتقدند به حوزه سلامت آسیب وارد می‌کند، به همین دلیل با درخواست وزیر بهداشت، تصمیم اختصاص این اعتبار به رئیس جمهور محول شده است.

محمدی با بیان اینکه تلاش می‌شود تسهیلات ریالی به شرکت‌های تجهیزات پزشکی ارائه شود، گفت: بانک مرکزی هم ۵۰ هزار میلیارد ریال برای تجهیزات پزشکی و شیرخشک تخصیص داده است.

وی وظیفه این سازمان را تسهیلگری در حوزه تجهیزات پزشکی تسهیل‌گری عنوان کرد تا محصول با کیفیت و پایدار تأمین و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی به برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی اشاره کرد و با بیان اینکه سلامت مردم اولویت اول کشور است، افزود: برپایی این نمایشگاه می‌تواند در ارائه محصولات باکیفیت و مطلوب ایرانی اثر گذار باشد. با اینکه حوزه امنیت سلامت مردم در اولویت است اما در تخصیص اعتبارات و بودجه در اولویت آخر قرار می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت تأمین نقدینگی را از مهمترین چالش‌های حوزه سلامت بیان کرد و گفت: سازمان غذا و دارو از سال ۱۴۰۱ بحث سیاست اصلاح ارزی را آغاز کرد ولی این موضوع در حوزه تجهیزات پزشکی عملی نشد.

محمدی تاکید کرد: عمده پیگیری ما تأمین نقدینگی است که با مجوز هیأت دولت، اعتباراتی که از طریق سازمان‌های بیمه‌گر ارائه می‌شود، دریافت و به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی پرداخت شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی باید حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان به داروخانه‌ها و شرکت‌های تجهیزات پزشکی پرداخت کند تا مشکل تأمین نقدینگی مراکز ما برطرف شود.

جلیل سعیدلو رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در این نشست گفت: با ۲۰۰ میلیون دلار تخصیص ارز، ارزشی معادل یک و نیم میلیارد دلار ارزش سرمایه ایجاد کرده‌ایم. پشتیبانی از این صنعت ضروری است در غیر این صورت باید این محصولات را با قیمت بالاتر خریداری کنیم که این دسترسی بیماران و مراکز درمانی را دچار خدشه می‌کند.

سعیدلو تاکید کرد: پیشنهاد می‌دهیم نام سازمان غذا و دارو به سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی تغییر داده شود.

در ادامه این نشست، عامری معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، درباره انتشار آمارنامه تجهیزات پزشکی گفت: سال گذشته برای اولین بار آمارنامه تجهیزات پزشکی رونمایی شد. همچنین برای اولین بار سامانه اولویت بخشی تولید داخلی نیز رونمایی شد.

وی همچنین ضمن توضیح درباره اقدامات انجام شده جهت پیش بینی نیاز بودجه‌ای سال آینده تجهیزات پزشکی، در عین حال به دو مشکل اساسی در حوزه تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های پخش در حوزه دارو، شرکت‌های فعالی هستند، پرداخت مطالبات آنها نیز هموارتر صورت می‌گیرد. در حوزه تجهیزات با وجود تهیه دستورالعمل پرداخت، اما متأسفانه بسیاری از شرکت‌ها کارشان شده توزیع دستگاه تست قند خون! موضوع دیگر نیز صف‌های طولانی در آزمایشگاه‌های همکار در حوزه تولید است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی ۱۹ تا ۲۲ مهر در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *