0

جزیات نحوه فعالیت اعضای شورای حقوقی معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور

جزیات نحوه فعالیت اعضای شورای حقوقی معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور
بازدید 5

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی، دکتر ذبیح‌الله واحدی گفت: این شورا سابقه طولانی دارد و سال‌هاست که در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی، ایجاد چنین شوراهای مشورتی مرسوم است.

وی افزود:  شورای حقوقی در سال ۱۳۸۴ در دستگاه‌های دولتی و خصوصی مصوبات قانونی دریافت کرده است که بر اساس آن باید تشکیل شود.

 واحدی ادامه داد: برای سازمان نظام پزشکی قوانینی وضع شده است که این سازمان را ملزم به ایجاد شورای مشورتی می‌کند و ضرورت دارد چنین شورایی در کنار سازمان باشد.

عضو شورای حقوقی و مشاور حقوقی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشورادامه داد: بر اساس ماده دو قانون، بند “ه” و “و”، و ماده سه، بند “الف” قانون، اقتضا می‌کند که به‌منظور پیگیری مسائل حقوقی از شورایی خارج از سازمان استفاده شود.

وی ادامه داد: اعضای این شورا در دستگاه‌های اجرایی رابطه استخدامی ندارند و در سازمان نیز همین روال است. آن‌ها فقط به‌عنوان شورای حقوقی و مشورتی همکاری می‌کنند.

واحدی ادامه داد: بدون اینکه سازمان نظام پزشکی متحمل هزینه شود و شورا در ساختار و تشکیلات سازمان جای بگیرد، یک شورای مشورتی تشکیل شده است که اعضای آن صاحب‌نظر و بسیاری از آن‌ها دارای جایگاه برجسته قانونی و قضائی هستند. این شورا به‌قدری مهم است که طی یکی دو سال گذشته توانسته مسئله پیگیری حقوقی مداخلات افراد غیرپزشک را دنبال کند.

 ضو شورای حقوقی و مشاور حقوقی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه  داد: این اقدام یک حرکت ارزشمند است و هیچ اشکال قانونی ندارد، زیرا بار مالی و تشکیلاتی برای سازمان ندارد و به‌عنوان یک کمیته مشورتی برای سازمان فعالیت می‌کند.

وی در پایان گفت:  این شورا به دلیل استفاده از قضات عالی‌رتبه دادگستری، ظرفیت علمی و قضائی ارزشمندی برای سازمان محسوب می‌شود.

 

پایان پیام/

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *