0

۷۳۶ قلاده سگ علیه هاری در کاشان واکسینه شدند

۷۳۶ قلاده سگ علیه هاری در کاشان واکسینه شدند
بازدید 7

سیامک رضوان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از وظایف دامپزشکی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام است، اظهار داشت: ۷۳۶ قلاده سگ نگهبان و سگ گله در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ علیه بیماری هاری در کاشان واکسینه شدند.

وی ادامه داد: بیماری هاری یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که می‌تواند سلامت شهروندان را تهدید کند و در همین راستا واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی این شبکه علاوه بر مایه کوبی دام‌های سبک، نسبت به واکسینه کردن سگ‌های گله جهت پیشگیری از این بیماری نیز اقدام کرد.

تست سل و بروسلوز (تب مالت) در دامداری‌های صنعتی کاشان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: شناسایی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یکی از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک در بین جامعه انسانی است.

وی افزود: بیماری سل و تب مالت از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده که از طریق مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه و آلوده مصرف کنندگان را درگیر می‌کند.

به گفته رضوان، یکی از راهکارهای مبارزه با سل گاوی و بروسلوز شناسایی از طریق انجام تست و حذف دام‌های آلوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان افزود: عملیات تست سل و بروسلوز در سطح دامداری‌های این شهرستان با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از ابتدای سال توسط اکیپ‌های دامپزشکی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دامداران با واکسیناسیون به موقع دام‌ها و همچنین با انجام تست غربالگری، شناسایی و حذف دام‌های مبتلا، ضدعفونی کردن مرتب جایگاه دام و کنترل جوندگان در محیط دامداری از بروز بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام جلوگیری کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *