0

مکمل‌های لیتیوم «مه مغزی» ناشی از کووید طولانی را کاهش می‌دهند

مکمل‌های لیتیوم «مه مغزی» ناشی از کووید طولانی را کاهش می‌دهند
بازدید 6

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، با این حال، این امکان وجود دارد که دوز بیشتری از این مکمل تقویت کننده خلق و خو، مؤثر باشد.

دکتر «توماس گوتوزو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بوفالو، گفت: «این کارآزمایی شامل تعداد بسیار کمی از بیماران است، بنابراین این یافته‌ها را می‌توان تنها به‌عنوان مقدماتی در نظر گرفت. شاید سطوح بالاتر لیتیوم خون باعث بهبود خستگی و مه مغزی در بیماران مبتلا به کووید طولانی شود.»

گتوزو توضیح داد: «ما لیتیوم آسپارتات را با دوزهای روزانه ۵ تا ۱۵ میلی گرم به ۱۰ بیمار توصیه کردیم و ۹ نفر ادعا کردند که خستگی و مه مغزی آنها کاهش یافت.»

این امر او را بر آن داشت تا به یک آزمایش بالینی کمی بزرگ‌تر فکر کند. بنابراین، گتوزو و همکارانش ۵۲ نفر را با خستگی آزاردهنده یا اختلال عملکرد شناختی پس از گذشت بیش از ۴ هفته از ابتلایشان به کووید -۱۹، به کار گرفتند.

بیماران به طور تصادفی برای دریافت ۱۰ تا ۱۵ میلی گرم در روز لیتیوم آسپارتات، یا یک قرص دارونما، به مدت پنج هفته تقسیم شدند.

گوتوزو گفت: «مصرف دوز بسیار کم لیتیوم آسپارتات، ۱۰ تا ۱۵ میلی گرم در روز، در درمان خستگی و مه مغزی ناشی از کووید طولانی مدت تأثیر کمی دارد. شاید ما نیاز به انجام کارآزمایی تصادفی کنترل شده دیگری داشته باشیم که از دوزهای بالاتر لیتیوم آسپارتات در آن استفاده شود.»

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *