0

۸۶۹ اثر ثبت ملی در کردستان قرار دارد

۸۶۹ اثر ثبت ملی در کردستان قرار دارد
بازدید 7

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ابراهیمی ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی اقتصاد میراث فرهنگی ویژه بناها و اماکن تاریخی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: فعالیت بخش خصوصی در هر استانی زمینه پیشبرد اهداف و فعالیت‌ها را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه ورود سرمایه‌گذاران به بخش گردشگری و بناهای تاریخی در راستای پایداری و احیای این بناها مؤثر است، افزود: واگذاری بناهای تاریخی از طریق صندوق احیا به بخش خصوصی مزایایی دارد که جذب توریست به این اماکن اثرگذاری بیشتری دارد.

قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی، اذعان کرد: براساس دیدگاه گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی بهترین بناهای پذیرایی و اقامتی کشور مربوط به بناهایی است که در لیست صندوق احیا قرار دارند.

ابراهیمی، مزیت بعدی بناهایی که از طریق صندوق احیای بناهای تاریخی واگذار می‌شود را نوع قراردادهای آنها دانست و تصریح کرد: صندوق بعد از ۲۰ سال از تأسیس و فعالیت به یک بلوغ در باب قراردادها رسیده است و آینده نگری در این قراردادها کاملاً مد نظر قرار؛ دارد.

وی یادآور شد: نوع قراردادهایی که از طریق صندوق با سرمایه‌گذار منعقد می‌شود برای سرمایه‌گذاران امنیت خاطر به همراه دارد.

قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی اظهار کرد: حمایت دیگر از سرمایه‌گذاران این است که از بخش و معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند و در کنار این مهم تسهیلاتی به سرمایه گذاران داده می‌شود.

ابراهیمی عنوان کرد: بناهای تاریخی که جزو بناهای نفیس نیستند و موقعیت مکانی مناسبی داشته باشند، بنا به اقتصاد مقاومتی و آئین نامه اجرایی ماده ۲۷ الحاقی هیأت دولت به صندوق مرمت و احیا بناهای تاریخی تعلق می‌گیرند.

وی اضافه کرد: از ۲۰ اسفند سال گذشته تا به امروز هیچ استانی ماده ۲۷ واگذار نکرده است و در استان کردستان تعداد ۸ بنا برای واگذاری به سرمایه‌گذاران آماده است.

ابراهیمی ادامه داد: ۸۶۹ اثر ثبت ملی در کردستان وجود دارد دارد که ۲۰۳ مورد آن مربوط به بناهاست که کمتر از ۲ درصد آن مربوط به بناهای تاریخی است.

کد خبر 6251839

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *