0

جایگاه شارژ خودروهای برقی تهران به 126 رسید/ معضلات برقی‌سواران تمام می‌شود؟

جایگاه شارژ خودروهای برقی تهران به 126 رسید/ معضلات برقی‌سواران تمام می‌شود؟
بازدید 7

به گزارش اکوایران، نبود زیرساخت برای تردد خودروهای برقی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های واردکنندگان و همچنین متقاضیان خودروهای برقی در تهران بود. 

اما اکنون کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت که وقوع تغییرات اقلیمی و رشد بی‌سابقه دمای هوا در سال جاری نشان‌دهنده اهمیت توجه هرچه بیشتر به انرژی‌های پاک و تلاش در جهت کاهش سهم سوخت‌های فسیلی در تامین انرژی موردنیاز بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و اجتماعی است.

او ادامه‌داد:«با هدف توسعه و ترویج استفاده از خودروهای برقی و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، با همکاری مشترک این شرکت با دستگاه‌های ذی‌ربط، مقرر شده است به ۱۲۶ جایگاه شارژ خودروهای مزبور با ایجاد زیرساخت‌های لازم با اولویت استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، برق‌رسانی شود.»

قدرت ایستگاه‌های شارژ در تهران

مهدی شعبانی، دبیر کارگروه تامین برق ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی نیز گفت: با اقدام‌های انجام شده، در حال حاضر ایستگاه‌های پارکینگ‌های طالقانی، حافظ، اندیشه و سعدی با قدرت قراردادی ۹۰ کیلووات در هر ایستگاه، پارکینگ امیرکبیر با قدرت ۷۰ کیلووات، ایستگاه معاونت حمل‌ونقل منطقه ۶ با قدرت ۱۲۰ کیلووات، پارکینگ نهج‌البلاغه با قدرت ۱۳۰ کیلووات و بوستان ولایت با قدرت ۳۴۰ کیلووات برق‌دار شده و از منظر تامین برق، قابل‌بهره‌برداری هستند.

شعبانی افزود: به‌زودی با خاتمه اجرای طرح فنی، انشعاب چهار ایستگاه دیگر نیز نصب و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

دبیر کارگروه تامین برق ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی، خاطرنشان‌کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، در فاز نخست ۲ مگاوات انشعاب برق تامین شده و در فاز دوم که مربوط به پایانه‌های تاکسی و اتوبوس‌رانی است ۶ مگاوات انشعاب برق در ایستگاه‌های تعیین شده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

ایستگاه شارژ تنها چالش برقی‌های تهران؟

چندی پیش اعلام شده بود که تنها 12 ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران فعال است و رسیدن تعداد این ایستگاه‌ها 126 عدد پیشرفت قابل توجهی را در حوزه برقی‌سازی حمل و نقل تهران نشان می‌دهد. 

اما در این میان این مساله مطرح می‌شود که آیا ایستگاه‌های شارژ تنها مانع حضور خودروهای برقی در کشور بود؟

برای پاسخ به این سوال باید یادآور شد که چندی پیش اخباری مبنی بر نارضایتی مالکان تاکسی‌های برقی منتشر شد. در این خبر عنوان شده بود که مالکان این خودروها معتقدند که خودروهای خریداری شده از چین متناسب با همان کشور سازنده تولید شده‌اند و متناسب با شرایط ایران نیستند. 

البته هزینه خرید این خودروها نیز معضل بعدی تاکسی‌هاست. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، درباره اعتراض رانندگان تاکسی گفته بود:«رقم این تاکسی‌های برقی آن‌قدر بالاست که ما هم نمی‌توانیم با قرض‌گرفتن، یک‌میلیاردو ۴۰۰ میلیون تومان بپردازیم، چه برسد به تاکسیران.»

او با اعلام این خبر که قرار بود شهردار با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌ای داشته باشد تا مشکل را حل کند، تأکید کرد:«تاکسیرانی و شهرداری دراین‌باره تسهیلاتی را پیش‌بینی کرده و اتومبیل آنها را هم خریداری می‌کند. اما مهم‌ترین بخش این تسهیلاتی که باید به تاکسیرانان تعلق می‌گرفت، همان 450 میلیونی است که طبق قانون از محل ماده ۱۲ باید تأمین می‌شد که این موضوع برعهده وزارت نفت است و باید بپردازد.»

حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که چه سیاستی درباره مساله برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل کشور به کار گرفته می‌شود. آیا مسئولان می‌توانند به خوبی موضوع ورود و فعالیت خودروهای برقی در کشور را مدیریت کنند؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *