0

رژیم اشغالگر با سلاح‌های هوشمند جان زنان را به خطر می اندازد

رژیم اشغالگر با سلاح‌های هوشمند جان زنان را به خطر می اندازد
بازدید 9

به گزارش خبرنگار مهر، الهام آزاد در سی و هشتمین نشست مجمع زنان اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU)با دستور ارتقا و حفظ حقوق زنان و دختران با تأمین عدالت و صلح پایدار با موضوع هوش مصنوعی، گفت: در شرایطی که ما از مشارکت بیشتر زنان در هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم، رژیم اشغالگر و نسل‌کش اسرائیل از سلاح‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری‌های هوشمند برای کشتار کودکان، زنان و دختران استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در قوی‌ترین لحن این رفتارها را محکوم می‌کند و از بقیه کشورها نیز می‌خواهد این محکومیت را انجام دهند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیاری برای موضوع حقوق زنان و فراهم کردن فرصت‌های برابر برای زنان و دختران قائل است. ما معتقدیم در هر پدیده نوظهوری باید مسائل مربوط به حقوق زنان و دختران مورد توجه قرار گیرد، بنابراین برای اینکه بتوانیم به صورتی شفاف و بدون ابهام این مسئله را در سیاست‌گذاری‌ها اعمال کنیم، باید از به کار بردن مفاهیم مبهم خودداری کرده و به صورت مشخص به زنان و دختران اشاره کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این خصوص پیشنهاد می‌کنم بر شکاف جنسیتی میان زنان و مردان در بهره مندی از هوش مصنوعی و قوانین در پارلمان‌ها به صورت ایمن سازی بستر فعالیت و بهره‌مندی زنان و دختران از هوش مصنوعی تمرکز شود.

آزاد افزود: تضمین حقوق زنان و دختران در حوزه‌های مربوط به هوش مصنوعی نیازمند مشارکت فعال و فراگیر زنان از همه جوامع اعم از توسعه یافته و در حال توسعه در فرآیندهای مربوط به توسعه هوش مصنوعی است. این مسئله در درجه اول نیازمند دسترسی همه زنان و دختران به تکنولوژی‌های نوین و همچنین مشارکت برابر همه زنان از همه جوامع در تکمیل و تدوین هوش مصنوعی است.

وی در پایان گفت: در خصوص مفهوم هنجارهای اجتماعی مربوط به زنان تاکید می‌کنیم که هر جامعه متناسب با فرهنگ و ارزش‌های خود هنجارها را در طول زمان ایجاد کرده که نمی‌تواند با یک نگاه خارج از متن، خارجی و مبتنی بر  ارزش‌های غیربومی آن‌ها را منفی یا مثبت تفسیر کند از این جهت ایران در لحاظ شدن تنوع فرهنگی در حوزه زنان و انعکاس آن بر حوزه‌های مرتبط با هوش مصنوعی تاکید دارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *