0

شادیانه مادر و کودک در فرهنگ‌سرای خانواده کاشان

شادیانه مادر و کودک در فرهنگ‌سرای خانواده کاشان
بازدید 16

به گزارش خبرنگار مهر، شادیانه مادر و کودک به مناسبت هفته ملی کودک طی همکاری مشترک فرهنگ‌سرای خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و سرزمین کودک و مهارت در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار شد.

بنا بر این گزارش زینب رمضانعلی زاده، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در این برنامه که در قالب دورهمی مادر و کودک برگزار شد، مادران را با پنج نیاز اساسی کودک از جمله امنیت، استقلال و خودکارآمدی، بازی و تفریح، خویشتنداری و بیان نیازها و خواسته‌ها آشنا کرد.

سپس کارشناس ادبیات کودک در کارگاه قصه‌گویی، قصه «به کرگدن بگو بره!» اثر اعظم مهدوی با پیام مواجهه‌ی درست با ترس‌ها و یادآوری ارزش دوستی‌ها به کودک، قصه‌ی «گربه چه مهربان شده!» اثر فرهاد حسن‌زاده با پیام ارزش صلح و دوستی و همکاری کردن و قصه‌ی «دو خط شاهنامه، از رستم» اثر حدیث لزرغلامی با هدف آشناسازی کودک با زبانی ساده و طنز با شخصیت پهلوان رستم و هفت خان رستم را با همراهی و همکاری کودکان اجرا کرد.

فاطمه آقایی در ادامه با تکیه بر این پژوهش روانشناسی که کودکان زیر ۷ سال تنها از طریق حواس پنجگانه قادر به شناخت دنیای اطراف خود هستند و درک مفاهیم انتزاعی (ذهنی) مثل ترس، خشم، نفرت، غم و غیره برای آن‌ها مشکل است و نقاشی و کاردستی روشی برای انتقال آن حس به حوزه‌ی شناختی حواس پنج‌گانه آن‌ها است از کودکان خواست ترس‌های خود را نقاشی کرده و به جای رنگ‌آمیزی به منظور ایجاد خلاقیت بیشتر از تکنیک کلاژ که ترکیبی از چسباندن پارچه و کاغذ رنگی در نقاشی است، استفاده کنند.

این نویسنده و فعال حوزه ادبیات کودک در حاشیه این شادیانه، با برپایی یک نمایشگاه کوچک کتاب، به معرفی نویسندگان و مترجمان اثرگذار حوزه ادبیات کودک پرداخت و کتاب‌های مختلف برای رده‌های سنی متفاوت را معرفی و به سوال‌های والدین در رابطه با ایجاد عادت کتاب‌خوانی در کودکان پاسخ داد.

شادیانه مادر و کودک در فرهنگ‌سرای خانواده کاشان

شادیانه مادر و کودک در فرهنگ‌سرای خانواده کاشان

شادیانه مادر و کودک در فرهنگ‌سرای خانواده کاشان

شادیانه مادر و کودک در فرهنگ‌سرای خانواده کاشان

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *