0

شیب فزاینده سرطان پستان در ایران

شیب فزاینده سرطان پستان در ایران
بازدید 10

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین صرامی رئیس پژوهشکده سرطان درباره دستاوردهای پژوهشگاه معتمد اظهار کرد: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی به عنوان قطب توسعه فناوری‌های مرتبط با سرطان به ویژه سرطان بانوان و سرطان پستان فعالیت می‌کند و عموماً کارش این است که فناوری‌های به روز و پیشرفته ی دنیا را بومی سازی کرده و یا فناوری‌های نوین را در زمینه پیشگیری و تشخیص و درمان سرطان تولید کند.

وی افزود: از آنجایی که فعالیت جهاد دانشگاهی عموماً یک پیوستگی فرهنگی نیز دارد ما کارهای فرهنگی و ترویجی را به ویژه در زمینه پیشگیری از سرطان را در اولویت قرار دادیم و به همین علت هم قرار است یک پویش سراسری به عنوان «پویش سرطان معتمد» در ماه اکتبر به انجام برسانیم.

رئیس پژوهشکده سرطان در توضیح بیشتر این مطلب بیان کرد: سرطان همچنان به عنوان معضل سلامت انسان در دنیا به شمار می‌رود اما در این بین، سرطان پستان جایگاه خاصی دارد. در حال حاضر سرطان پستان در دنیا شایع‌ترین سرطان در بانوان است و مهم‌ترین عامل مرگ و میر بانوان هم سرطان به شمار می‌رود.

صرامی با بیان اینکه طبق آمارهای موجود، سرطان پستان در ایران یک شیب فزاینده دارد گفت: طبق اطلاعاتی که در دسترس داریم، این سرطان شایع‌ترین سرطان است و برآورد ما هم این است که سالانه حدود ۱۸ هزار بانو به این سرطان مبتلا می‌شوند و به عبارتی دیگر، ۳۰ درصد از سرطان بانوان را این سرطان تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: هر ۲ ساعت یکبار یک بانو به سرطان مبتلا می‌شود و تجربیات میدانی ما نشان می‌دهد که این سرطان به وفور دیده می‌شود که این هم نشانه‌ی شیب فزاینده سرطان پستان است.

رئیس پژوهشکده سرطان متذکر شد: سرطان پستان اگر زود تشخیص داده شود قابل علاج است و عوارض درمان و هزینه‌های آن بسیار کم خواهد بود اما اگر دیر تشخیص داده شود هم شانس درمان آن کم است و اگر هم درمان شود هزینه و درمان سنگینی خواهد داشت.

صرامی از اجرای پویش سرطان معتمد در ماه اکتبر سخن گفت و اظهار کرد: ما در ماه اکتبر تمامی نیروها و فن آوران خود را بسیج می‌کنیم تا ضمن آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، بحث معاینه و درمان را نیز انجام دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *