0

سه علامت مهم برای تشخیص بیماری سل

سه علامت مهم برای تشخیص بیماری سل
بازدید 8

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی جواد موسوی افزود: خوشبختانه در سال‌های گذشته بروز سل در ایران بسیار کمتر شده است و با تلاش‌های که در شبکه‌های بهداشت و درمان برای پیشگیری و تشخیص این بیماری صورت می‌پذیرد انتشار سل بسیار کمتر شده است.

این فوق تخصص ریه با تاکید بر اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و علائم بیماری سل از سوی شبکه بهداشت و درمان و همچنین روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مباحث اطلاع رسانی این است که افراد آگاه شوند که اگر سه علامت تب طولانی، کاهش وزن و سرفه با خلط خونی دارند باید سریع برای تشخیص و درمان سل اقدام کنند تا این بیماری نیز به افراد دیگر منتقل نشود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: هر چه سواد سلامت مردم در زمینه بیماری سل افزایش یابد این بیماری سریع‌تر تشخیص و درمان می‌شود و افراد مبتلا نیز پس از درمان زندگی آسوده‌ای خواهند داشت.

موسوی با اشاره به پوشش جمعیتی ۵.۵ میلیونی دانشگاه علوم پزشکی ایران که حتی از جمعیت برخی استان‌ها نیز بیشتر است، افزود: نقش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه افزایش سواد و دانش سلامت مردم بسیار است و هرچه آگاهی مردم در این زمینه‌ها افزایش یابد رسالت مان در حوزه بهداشت نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک قابل پیش‌گیری است، گفت: در حوزه ریه؛ بیماری‌های کشنده و البته قابل پیشگیری وجود دارند از جمله سرطان ریه، عفونت‌های ریه و ذات‌الریه، برونشیت مزمن، آسم و سل که قابل پیشگیری هستند و تضمین این پیشگیری‌ها، افزایش سواد سلامت مردم است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *