0

تصویب شهر جدید «آلاگل اینچه‌برون» در شورای عالی معماری و شهرسازی

تصویب شهر جدید «آلاگل اینچه‌برون» در شورای عالی معماری و شهرسازی
بازدید 8

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی، شهر جدید «آلاگل اینچه‌برون» به تصویب این شورا رسید.

وی گفت: این شهر مجموعاً شامل یک هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت است که در فاز اول برای تهیه طرح جامع آن ۳۷۸ هکتار مدنظر قرار گرفت.

استاندار گلستان گفت: با توجه به محدودیت‌های تأمین زمین در نهضت ملی مسکن به خصوص در استان‌های شمالی و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی استان و از طرفی قرارگیری منطقه پیشنهادی در محدوده شهرهای گنبد کاووس و آق قلا که دارای بیشترین نرخ رشد جمعیت هستند و وجود منطقه آزاد اینچه‌برون به وسعت ۱۲ هزار هکتار و ظرفیت استقرار صنایع با ظرفیت برد یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و اشتغال برای بیش از ۴۰ هزار نفر در افق ۲۰ ساله و وجود شهرک هزار هکتاری اترک، پتروشیمی گلستان و معادن صدف، زغال سنگ و ید در این منطقه و قرارگیری در کریدور ریلی-جاده‌ای شمال-جنوب، تأسیس این شهر جدید تأثیر بسیار بسزایی در توسعه و اقتصاد استان خواهد داشت و به عنوان پشتیبانی برای مناطق مذکور عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: مجوز ایجاد شهر جدید آلاگل اینچه برون در سال ۱۴۰۱ از طرف وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده که در نهایت در کارگروه امور زیربنایی در سال ۱۴۰۲ و شورای برنامه‌ریزی و کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری در خرداد ۱۴۰۳ و در نهایت در صحن شورای عالی شهرسازی معماری به تاریخ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ مطرح و به تصویب رسید.

زنگانه اظهار کرد: تمامی استعلام‌های زیست محیطی نیز اخذ و حریم کمی و کیفی تالاب‌های بین المللی آلاگل و آلماگل نیز رعایت شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *